مقابله با تنش کم آبی و تامین آب شرب در ۳۷۹ روستای آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای اجرای طرح‌های مقابله با تنش کم آبی و تامین آب شرب در ۳۷۹ روستای استان از اعتبارات محرومیت زدایی ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک وزیر نیرو، معاونین وزیر، مجمع نمایندگان و مدیران استان زیرمجموعه این وزارتخانه که شامگاه روز دوشنبه چهارم بهمن در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: میزان بارش‌های استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون با عنایت خداوند متعال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و از ۱۳۶ میلیمتر به ۱۴۲ میلیمتر رسیده است که نسبت به بارش های بلندمدت نیز افزایش یافته است.

وی می گوید: ۱۳ سد مخزنی بزرگ و ۸ سد مخزنی کوچک در استان در حال آبگیری و ۳ سد بزرگ نیز در حال اجراست.

به گفته استاندار آذربایجان غربی اجرای سه سد مخزنی نازلو، باراندوز و سیمینه رود در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به دلیل مصوبات ستاد احیای دریاچه متوقف شده است و روند مطالعات احداث سه سد نیز در استان در دست اجراست.

معتمدیان از وزیر نیرو خواست: مدیریت سد ارس با توجه به اینکه از نظر سرزمینی مخزن سد و بخشی از شبکه انتقال آن در شهرستان پلدشت قرار دارد به شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی واگذار شود.

معتمدیان جمعیت تحت پوش آب شرب استان در مناطق شهری را ۱۰۰ درصد و مناطق روستایی را ۸۶ درصد اعلام کرد  و گفت: برای اجرای طرح‌های مقابله با تنش کم آبی و تامین آب شرب در ۳۷۹ روستای استان از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که به زودی عملیات آن اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.