رونمایی از فرش دستبافت ابریشم مزین به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

با حضور نماینده ولی فقیه در استان از فرش دستبافت ابریشم مزین به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد که توسط حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، به محضر مقام معظم رهبری اهدا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  با تاکید بر اینکه شهادت هنر مردان خداست، گفت: این هنر به زبان هنر ماندگار می‌شود و هنری که در زمینه‌های مقدس شکل می‌گیرد قطعا ماندگار خواهد شد.

انجام اینگونه کار‌ها در رابطه با شهدا ماندگار خواهد شد مخصوصا در مورد شهیدی که سردار دل‌ها است و همه به ایشان عشق می‌ورزند.

 ما این اقدام شایسته و هنرمندانه هنرمند توانمند استان خودمان را تبریک عرض می‌کنیم و به هنر ایشان از استان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، امیدواریم راه همه شهدای گرانقدر علی الخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی را با عمل به توصیه، رفتار و کردار ایشان ادامه دهیم.

مقام معظم رهبری همیشه به هنرمندان، شعرا و ادبای عزیز یک نگاه ویژه‌ای دارند و این کار فرهنگی و هنری آقای نظامی خواه شهید عزیزمان را هر چه بیشتر به مردم می‌شناساند.

آقای ناصز نظامی خواه بافنده این اثر  گفت: این تابلو فرش دستباف در ابعاد ۳۰ × ۳۸ سانتیمتر مربع با رجشمار ۸۰ رج تبریز بصورت سه بعدی در یک سطح صاف و دارای سه سطح متفاوت با استفاده از مکانیزم‌های لول بافت و تخت طوری که کناره‌های فرش به شکل صوف با استفاده از ۶ عدد نقش مدال ذوالفقار که در آن ۲ نوع بافت متفاوت استفاده شده و در مرکز آن سنگ فیروزه‌ای در ابعاد ۵ میلی متر با توجه به ابعاد نقشمایه با پایه نقره‌ای نصب شده، اجرا شده است.

متن فرش در قسمت رویه با استفاده از ستاره‌های هشت پر به معنای ۸ درب ورودی بهشت که از پشت فرش دیده نمی‌شود به صورت دورویه انجام بافته شده است که به حضور مقام معظم رهبری اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.