معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

وجود گوگرد در هوا به دلیل مصرف مازوت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هوای اصفهان در شرایط کنونی با مصرف مازوت در نیروگاه آلوده‌تر شده که خطرات جدی برای سلامت شهروندان به دنبال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - محمدمهدی امین در خصوص خطرات آلودگی هوای اصفهان و بروز بیماری‌ها، گفت: هوای اصفهان در شرایط کنونی با مصرف مازوت در نیروگاه آلوده‌تر شده و یکی از مشخصات مازوت وجود درصد بالایی از گوگرد در آن است و آلاینده‌های مختلف و دی اکسید‌های گوگرد و ذرات معلق خطرات جدی برای سلامتی شهروندان به دنبال دارد.

افراد مسن، کودکان و افراد مبتلا به آسم در ابتلا به بیماری‌ها مستعدتر هستند و بیماری‌هایی که برای این نوع آّلاینده‌ها وجود دارد باعث مرگ زودرس و ابتلا به بیماری‌های ریوی و افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و ریوی می‌شود همچنین آلودگی هوا افزایش ابتلا به آسم را در پی دارد و از دیگر عوارض هوای آلوده تغییر در روش عملکرد ریه، زایمان زودرس، مرگ زودرس نوزادان و افزایش ابتلا به دیابت است.

اوگفت: در مورد توسعه بهداشتی مطابق معمول باید افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و آسم هستند از حضور در فضا‌های باز و در شهر و آلودگی هوا پرهیز کنند و در منزل بمانند، نوشیدن مایعات و آب و خوردن میوه و سبزیجات و مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان‌ها هم می‌تواند نقش بسیار مفیدی داشته باشند.

استفاده از ماسک‌های نوع مرغوب N ۹۵ نیز می‌تواند در شرایط آلودگی هوا بسیار کمک کننده باشد و از تشدید بیماری کووید در افراد مستعد جلوگیری کند، همچنین در شرایط آلودگی هوا بهتر است که کودکان و افراد مبتلا به آسم از حضور در شهر، ترافیک و آلودگی هوا پرهیز کنند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.