امام جمعه بوشهر:

استکبار به فکر کمرنگ کردن نقش مادر و همسر در خانواده است

امام جمعه بوشهر گفت: جهان استکبار برای ضربه زدن به مسلمانان به دنبال حذف و یا کمرنگ کردن نقش مادر و همسر در خانواده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: جهان استکبار برای ضربه زدن به مسلمانان از دیرباز بر روی چند عنصر برنامه‌ریزی کرده است و آن را دنبال می‌کند، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حذف و یا کمرنگ کردن نقش مادر و همسر در خانواده است.

او در مراسم جشن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد، گفت: ترویج ابتذال اخلاقی و جلوگیری از تحصیل زنان در دوره‌های گوناگون از جمله برنامه‌های استکبار علیه زنان و جامعه اسلامی بوده است.

او می‌گوید: از زن در جوامع غربی و سرمایه‌داری به‌عنوان کالای تجاری و تبلیغاتی بهره‌کشی می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: نقش زن در نظام آفرینش بسیار ارزشمند و در تولد انسانیت و نهادینه کردن فرهنگ الهی و دینی بسیار مهم است.

صفایی بوشهری، حضرت زهرا(س) را نماد تمام خوبی‌ها دانست و بر الگوگیری از ایشان در تمامی امور تاکید کرد.

او همچنین گفت: باید در کنار توجه به اقتصاد، به فرهنگ هم نگاه ویژه‌ای داشت و یکی از پایه‌های بنیادین فرهنگ نقش زن و مادر در خانواده و جامعه است.

در این مراسم که با عنوان «نخستین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت» برگزار شد، از ۱۷ خانواده شهید حفاظت هواپیمایی استان بوشهر تجلیل شد.

همچنین از جمعی از مادران زیر ۴۰ سال که ۳ یا بیشتر فرزند دارند، با عنوان «شکوه مادری» تجلیل و از کتاب «آخرین آیه» روایت زندگی شهید محمد نوری و کتاب صوتی «قهرمان روستای ما» روایت زندگی شهید عباس آفریدون رونمایی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.