راه ارتباطی هشت روستای گیلانغرب مسدود است/بازگشایی محور ارتباطی سه راهی شهدا به نوسود

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت : راه ارتباطی هشت روستای باقیمانده این شهرستان که بر اثر بارش برف مسدود شده بود و محور «مله‌نی» و راه عشایری منطقه "پی کله " همچنان بسته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حشمت رضایی گفت : با تلاش اکیپ‌های راهداری و نیرو‌های مردمی راه این روستا‌ها در محور "چیکان منصوری " از توابع بخش گواور شهرستان گیلانغرب نیمه شب گذشته بازگشایی شد.

راه ارتباطی مسیر گیلانغرب به بخش گواور از محور مله نی و دهستان چله به حیدریه همچنان به علت حجم زیاد بارش و کولاک و یخبندان مسدود است که اکیپ‌های راهداری مشغول تلاش هستند.

۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک راهداری، جمعیت هلال احمر، فوریت ها، شهرداری‌های گیلانغرب و سرمست، بخش خصوصی و یگان‌های نظامی در امر بازگشایی ۶۰۰ کیلومتر راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی شهرستان مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم.

با ورود سامانه بارشی و بارش سنگین برف روز پنجشنبه سی ام دی ماه باعث بسته شدن راه ارتباطی ۷۰ روستای شهرستان گیلانغرب گردید که ۶۲ روستای آن با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

محور ارتباطی سه راهی شهدا به نوسود بازگشایی شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه گفت: با تلاش راهداران این شهرستان و برای دومین بار محور ارتباطی سه راهی شهدا (گردنه ملندو) به سمت چهار روستای دهستان شرام بخش نوسود به طول ۲۰ کیلومتر برف‌روبی و بازگشایی شد.

ابراهیم شهریاری گفت: پس از ۱۵ ساعت تلاش بی وقفه راهداران و در شامگاه روز جمعه راه ارتباطی به روستا‌های هانی گرمله، بیدرواس، کیمنه و دزآور با حدود ٨۰۰ خانوار جمعیت برف روبی و بازگشایی شد.

بعد از بارش سامانه اول و مسدود شدن راه دسترسی به این روستاها، برای مرحله اول در ۲۹ دی ماه بازگشایی شد، اما با ورود دومین سامانه بارشی دوباره راه ارتباطی به این چهار راه مسدود گردید که نیرو‌های راهداری در روز جمعه (یکم بهمن) آن را دوباره بازگشایی کردند.

ارتفاع برف در برخی از نقاط به چهار متر می‌رسید و با بکارگیری یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه لودر و یک دستگاه کامیون برف روب، ۳۶ هزار متر مکعب برف روبی انجام و این محور ارتباطی بازگشایی شد.

خوشبختانه در حال حاضر راه دسترسی به همه روستا‌های شهرستان بازگشایی شده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

با ورود ۲ سامانه بارشی و در پنج روز گذشته برای بازگشایی محور‌های اصلی، فرعی و روستایی و تسهیل در تردد همشهریان یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر باند برف روبی و یک هزار و ۲۰۰ تن ماسه و نمک استفاده شده است.

بارش سنگین برف ارتباط ۱۴۷ روستای دالاهو را مسدود کرد

فرماندار دالاهو گفت: بارش سنگین برف ارتباط ۱۴۷ روستای این شهرستان را مسدود کرد که با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون راه دسترسی به ۷۳ روستا بازگشایی شده است.

کرم محمدی گفت: از گذشته تمام عوامل راهداری، هلال احمر و دستگاه‌ها و ماشین آلات برف روب و شهرداری‌ها مشغول برف‌روبی و بازگشایی مسیر‌ها هستند.

ارتفاع برف بی‌سابقه چند روز گذشته در این شهرستان به یک متر رسید که باتوجه به کوهستانی و سخت‌گذر بودن راه دسترسی به روستا‌های این شهرستان بازگشایی مسیر‌ها بسیار سخت است و تلاش برای بازگشایی سایر روستا‌های مسدود شده ادامه دارد.

ستاد پیشگیری و مدیریت پاسخ به بحران و عوامل مختلف و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی با تمام توان پای کار هستند.

با توجه به یخبندان و بارش سنگین برف که باعث لغزندگی و یخبندان شده از تمام مردمی که قصد سفر به این شهرستان را دارند درخواست می‌کنیم که تا بهبود شرایط و عادی شدن وضعیت و بازگشایی مسیر‌ها سفر‌های خود را به تعویق بیندازند، چون در چنین وضعیتی تردد امکان پذیر نیست.

با وجود بارش سنگین برف بی سابقه در این شهرستان از لحاظ امکانات و خدمات رفاهی مشکلی نداریم و آب، برق و گاز تمام روستا‌ها وصل است و مشکلی ندارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.