ارتباط صنعت و دانشگاه پیش زمینه توسعه اقتصادی فارس

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تنها راه رسیدن به توسعه اقتصادی استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش بنیان است و باید زمینه استفاده از علم در جهت ثروت آفرینی فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عبد العظیم خادم حمزه در جلسه شورای فن بازار منطقه ای استان فارس گفت: نگاه به استان پهناور فارس باید فراتر باشد و خواستار هم افزایی ظرفیت دانشگاه و صنعت شد و ادامه داد ظرفیت دانشگاه ها باید به سمتی هدایت شود تا در تعامل با صنعت به سوی درآمد زایی و توسعه استان هدایت شود.

او با اشاره به همکاری و تفاهم نامه های مابین پست بانک و شرکت شهرک ها از مدیر پست بانک خواست تا نسبت به طراحی مدل های تامین مالی جهت اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان با استفاده از ظرفیت این بانک در بحث فن بازار اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با توجه به مزیت هایی که داریم باید بر روی محصولات و در حمایت از شرکت هایی حرکت کنیم که مزیت رقابتی دارند و در توسعه استان می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

خادم حمزه در این جلسه از شرکت شهرک های صنعتی استان خواست تا زمینه ارتباط دانشگاه و فعالان اقتصادی را فراهم  کرده و تسهیل گر بین تولیدکنند گان و دانشگاه ها باشند.

او همچنین بر همکاری دیگر نهادهای دولتی و خصوصی با این شبکه برای توسعه بازار فناوری تاکید کرد.

لازم به ذکر است فن بازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فنآوری و مسیری برای رساندن اطلاعات و تکنولوژی به عرضه کنند گان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران محسوب می‌شود.

انتها پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.