۲ روستا در چاراویماق و بستان آباد زیرپوشش اینترنت و تلفن همراه قرار گرفت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به احداث سایت همراه و اینترنت "‌های وب " در روستای کهنه قشلاق شهرستان چاراویماق و در روستای سیرعلیا شهرستان بستان آباد گفت: با راه اندازی اینترنت پرسرعت"‌های وب "و سایت همراه این روستا‌ها زیر پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - محمد فرزاد  با اشاره به برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای بهره مندسازی روستا‌های استان از پوشش همراه و اینترنت، گفت: در تلاش برای تحقق دسترسی همه روستا‌های استان به اینترنت پر سرعت در استان آذربایجان شرقی هستیم و امیدواریم با این کار گسترش عدالت ارتباطی، برای بهره مندی همه هم استانی‌ها از اینترنت محقق شود.
خوشبختانه با راه اندازی اینترنت پرسرعت "‌های وب " و سایت همراه، در روستای کهنه قشلاق شهرستان چاراویماق ۳۵ خانوار این روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۱۸ نفر از روستاییان این روستا تحت پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار گرفتند.

 احداث سایت همراه و اینترنت "‌های وب " در روستای سیرعلیا شهرستان بستان آباد می باشد که با راه اندازی اینترنت پرسرعت "‌های وب " و سایت همراه در روستای سیرعلیا شهرستان بستان آباد ۳۴ خانوار این روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲۸ نفر از روستائیان این روستا زیر پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار گرفت.

برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای بهره مندسازی روستا‌های استان از پوشش همراه و اینترنت  است در تلاش برای تحقق دسترسی همه روستا‌های استان به اینترنت پر سرعت در استان آذربایجان شرقی هستیم و امیدواریم با این کار یکی از دغدغه‌های مهم روستائیان را که استفاده از شبکه اینترنت پر سرعت هست را تحقق بخشیم که این امر می‌تواند زمینه رشد و توسعه در زمینه تحصیل هم استانی‌ها و رونق کسب و کار‌های آنلاین در زمینه فروش محصولات کشاورزی را فراهم کند.

هزینه این سایت‌ها از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

در زمان حاضر جمعیت حدود یکهزار و ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند که از این تعداد روستا ۷۳ درصد دارای اینترنت نسل سوم (۳ G) و ۹۴ درصد دارای اینترنت نسل چهارم (۴ G) هستند.

حدود ۳۰۴ سایت ارتباطی تلفن همراه در استان از مجموع اپراتور‌های تلفن همراه فعال است.

اپراتور‌های تلفن همراه از مجموع ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، بیش از یک هزار و ۵۴۵ روستا را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.