طرح فرهنگی- تربیتی "چهره به چهره" در استان قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از اجرای طرح "چهره به چهره" در قالب تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین -  محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: طرح "چهره به چهره"  با هدف تربیت جوانان و نوجوانان بر مبنای مفاهیم دینی و قرآنی از ۱۴ سال پیش در استان‌های مرزی کشور آغاز شد و به تازگی نیز اجرای آن در استان‌های مرکزی کشور از جمله استان قزوین دنبال می‌شود.

 اجرای این طرح در سال ۱۳۸۰ به ابتکار حجت‌الاسلام محسن قرائتی و تایید مقام معظم رهبری در چهار مقطع زمانی با ۳۲ ساعت آموزش در استان تهران آغاز شد و در سال ۱۳۸۶ تمهیدات لازم برای اجرای آن در ۱۲ استان مرزی فراهم شد.

اجرای طرح چهره به چهره در قالب تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی از سال جاری در استان کلید خورد و با توجه به سهمیه استان، مربیان مورد نیاز طرح برای تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و حلقه‌های تربیتی در استان شکل گرفت.

 این حلقه‌ها در گروه سنی هشت تا ۱۶ سال و با اعضای هشت تا ۱۵ نفره تشکیل می‌شود و طرح مسائل اعتقادی و تربیتی و برنامه‌های آموزشی شامل روخوانی و تفسیر قرآن را دنبال می‌کنند.

به گفته اسماعیلی در این طرح، مربیان مخاطب خود را جوانان و نوجوانان محله‌ها قرار می‌دهند و برای مشارکت مستمر آن‌ها در این حلقه‌های تربیتی، برنامه‌های تشویقی در نظر می‌گیرند تا به این ترتیب جوانان و نوجوانان را وارد مباحث روز و مسائل اجتماعی کنند و از نظرات آن‌ها درباره این مسائل، بهره بگیرند.

 مربیان قبل از تشکیل حلقه‌ها تحت آموزش قرار گرفته‌اند و همزمان با تشکیل حلقه‌ها نیز، محتوای لازم با ارائه کتاب و لوح‌های فشرده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد ضمن اینکه دوره‌های آموزشی نیز به صورت فصلی در استان‌های متخلف کشور برای مربیان این طرح برگزار می‌شود.

مساجد شهرستان‌ها در اولویت اجرای این طرح قرار دارند، اما بنا بر صلاحدید مربی، حلقه و اعضای آن، امکان برگزاری حلقه‌ها در سایر اماکن عمومی از جمله کتابخانه‌ها و مدارس نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.