ساخت و نصب مجسمه و یادمان در قزوین نیازمند مجوز شورای سیاستگذاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ساخت و نصب مجسمه و یادمان در میدان‌ها و اماکن عمومی منوط به مجوز "شورای سیاستگذاری و نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان" است.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - محمدحسین اسماعیلی گفت: بر اساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تدوین سیاست‌ها و انتخاب و نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان "شامل ستون یادبود و نقوش برجسته و یادگاری‌ها و آثار حجمی" در اماکن عمومی، شورایی تحت عنوان شورای سیاستگذاری و نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه و یادمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

 شورای سیاستگذاری و نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه و یادمان در مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود و مشابه آن در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.

 کلیه پیشنهاد‌های مربوط به تهیه و ساخت مجسمه و یادمان، نقش برجسته و ستون یادبود همراه با گزارش توجیهی و ذکر مشخصات کامل و ارائه طرح و نمونه کوچک توسط شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها برای کسب مجوز به شورای نظارت ارسال می‌شود.

 سازمان سفارش دهنده موظف است قبل از حمل و نصب مجسمه و یادمان و بنا‌های یاد بود، مجوز نصب آن را از شورای نظارت دریافت کنند.

 با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در طول یکسال گذشته، شورای مذکور در این استان تشکیل و احکام اعضای آن صادر شده است و اولین جلسه شورا نیز در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و از این پس باید تمامی آثار تجسمی و حجمی جهت نصب در اماکن عمومی و شهری از این شورا مجوز دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.