فرهنگ بوشهر نیازمند توجه بیشتر است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: باید به موضوع فرهنگ به ویژه در استان بوشهر با وجود پیشینه آن، بیشتر توجه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به موضوع فرهنگ به ویژه در استان بوشهر با وجود پیشینه و زمینه‌های منحصر به فردی که دارد، بیشتر توجه شود.

او در نشست با رئیس، کارمندان و هنرمندان حوزه هنری استان بوشهر این مطلب را گفت.

این نماینده مجلس به برنامه‌های حوزه هنری از جمله «روایت حبیب» و «روایت فرهنگی هنری قهرمان» که به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: روحیه ایستادگی، مجاهدت و ایثار در همه نقاط ایران از جمله استان بوشهر جاری است.

جمیری می‌گوید: هنر، مهم‌ترین ابزار زیبا سازی فعالیت‌های فرهنگی است اما کمتر به آن توجه می‌شود که این موضوع باعث نگرانی است.

او گفت: حوزه هنری استان بوشهر با حضور کارکنان باسابقه، توانمند و متخصص توانسته است اقدام‌های موثری در حوزه‌های فرهنگی و هنری انجام دهد.


بیشتر بخوانید


اقتصاد هنر جدی گرفته شود

رئیس حوزه هنری استان بوشهر هم گفت: هنر و فرهنگ به‌هم پیوسته هستند و برای رشد استان در این زمینه‌ها باید اقتصاد هنر را جدی بگیریم.

به گفته امید پارسایی‌فر، باید از تجربه استان‌هایی مانند مازندران، کرمانشاه و خراسان رضوی بهره برد که با ساخت مجموعه تلویزیونی برای معرفی استان‌های خود تلاش کردند؛ مجموعه‌هایی که در بهبود گردشگری این استان‌ها نیز موثر بوده است.

او گفت: با وجود نیروگاه اتمی، پتروشیمی‌های متعدد و داشتن لقب پایتخت انرژی کشور، انتظار داریم که اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان‌ها زیر نظر یک شورا با حضور استاندار، نماینده مجلس و سایر مدیران ارشد استان جمع‌آوری شود و از آن برای اجرای طرح‌های هنری کلان برای ارائه تصویری بهتر و جذاب‌تر از استان بوشهر در سطح ملی استفاده شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر می‌گوید: برگزاری رویداد فرهنگی و هنری هزینه بردار است و ما باید پاسخگوی معیشتی هنرمندان باشیم.

در این نشست از زهرا تعجب همسر شهید و از شاعران فعال حوزه هنری بوشهر قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.