تازه‌ترین تولیدات حوزه هنری بوشهر رونمایی شدند

تابلو نقاشی «بوشهر، سرزمین مقاومت» و مجموعه پویانمایی «شهاب» به عنوان جدیدترین تولیدات حوزه هنری بوشهر رونمایی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مراسم رونمایی از تابلو نقاشی «بوشهر، سرزمین مقاومت» و مجموعه پویانمایی «شهاب» با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور در نگارخانه حوزه هنری بوشهر برگزار شد.

به گفته رئیس حوزه هنری استان بوشهر، تابلو نقاشی «بوشهر، سرزمین مقاومت»، در ابعاد ۶ متر در یک متر و در سه قسمت مجزا کار شده است.

امید پارسایی‌فر افزود: تکنیک اثر اکرولیک و در مدت ۱۰ روز اجرا شده است.

او ادامه داد: هنرمند جوان عباس تارخ این تابلو را به سفارش حوزه هنری استان بوشهر برای روایت تاریخ مقاومت این استان به تصویر کشیده است.

رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: این سه تابلو شامل «دو قرن مقاومت در برابر استعمار»، «شهید ابوتراب عاشوری نماد مقاومت در جنوب کشور» و «ایستادگی شهید نادر مهدوی و بیژن گرد در برابر شیطان» است که سیر مقاومت مردم استان بوشهر از دوره مبارزه علیه استعمار بریتانیا تا استکبار جهانی آمریکا را روایت می‌کند.


بیشتر بخوانید


پارسایی‌فر افزود: مجموعه پویانمایی «شهاب» دیگر اثر جدید حوزه هنری است که از دریچه نگاه یک نوجوان، با اتکا به سبک زندگی ایرانی و اسلامی، به مسائل مختلف و موجود در جامعه از جمله ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی می‌پردازد.

او ادامه داد: در تهیه این مجموعه به فرهنگ و آیین‌های استان توجه شده است و امیر رستافرد به‌عنوان کارگردان و انیماتور، حمید فخرایی و امیر زارع‌زاده به‌عنوان گرافیست و هومان کریمی، سارا مظفری، سپهر جمشیدپور، مهراب احمدی، گلی روحانی و امین قاضی به‌عنوان صداپیشه در پنج قسمت اول این مجموعه همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.