استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر

استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: بایستی شرایط برای توزیع مواد مخدر در گیلان، ناامن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان منطقه حیران را جزو مناطق جدایی‌ناپذیر گیلان دانست و گفت: منطقه حیران همچون گذشته مثل یک نگین بر بلندای استان گیلان می‌درخشد.

او با بیان اینکه هرچند وقت یک‌بار برخی درتلاشند تا احساسات و عواطف مردم عزیز منطقه حیران، آستارا و اردبیل را جریحه‌دار کنند و البته همیشه به در بسته می‌خورند، افزود: اخیراً نیز عده‌ای که ماهیت آنان مشخص است با تشکیل پویشی سعی بر اختلاف‌افکنی بین مردمان غیور دو خطه دارند درحالیکه این اقدامات تفرقه انگیزانه، همدلی، وحدت و صمیمیت میان آنان را از بین نخواهد برد.

به گفته او، چنین رفتار‌های صورت گرفته همواره به بن بست خواهد رسید و راه به جایی نخواهند برد.

دستورالعمل وزارت کشور در خصوص طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر یک طرح کشوری و ملی بوده و براین اساس ساماندهی معتادان در گیلان آغاز شده و باید از تمامی امکانات استفاده شود.

طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر بسیار مفید بوده و باید همه دستگاه‌ها از تمامی امکانات موجود در راستای کاهش معتادان بهره بگیرند.

نیروی انتظامی گیلان به‌طور شبانه روزی در مسیر مبارزه با مواد مخدر در حال فعالیت بوده و در همین راستا شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

در سه مسیر ورودی استان گیلان باید امکانات موجود تقویت و دستگاه‌های مدرن وارد استان شود.

یکی از راه‌های کاهش مصرف مواد مخدر در گیلان جلوگیری از توزیع آن است و با هماهنگی تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی از توزیع و ورود مواد مخدر به گیلان جلوگیری به عمل آید، زیرا مصرف آن باعث از بین رفتن بسیاری از خانوار‌ها شده است.

کمیته امداد و بهزیستی باید معتادان غیر متجاهر را تحت پوشش قرار دهند، زیرا انجام این‌کار انگیزه آنان برای ترک را افزایش می‌دهد.

باید شرایطی را در مرز‌های گیلان و مبادی ورودی به وجود آورد که توزیع کنندگان و واردکنندگان مواد مخدر به گیلان، جرات انجام این کار را نداشته باشند لذا برای تحقق این امر باید مشکلات را ریشه‌ای بررسی کرد.

مهم‌ترین راه‌حل در کاهش معتادان متجاهر غربالگری و جمع‌آوری آنا‌ها است و اگر در حوزه پیشگیری در چند سال گذشته به موفقیت نرسیدیم، باید در مرحله درمان به خوبی عمل کرد و با شناسایی و جمع‌آوری معتادان، هزینه‌ها را کاهش داد.

افزایش ۷ درصدی دستگیری خرده فروشان و ۲۸ درصدی قاچاقچیان موادمخدر موجب کاهش میزان مصرف و ابتلا به اعتیاد نیز شد.

مسئولان متولی مکلف به ارائه گزارش عملکرد خود به صورت هفتگی به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند و باید در جهت کاهش مصرف و شبکه توزیع و نیز ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر و غیر متجاهر تلاش مضاعف کرده و فقط به شرکت در جلسات بسنده نکنند.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.