درباره ارز ترجیحی هنوز اقدامی صورت نگرفته است/ کارگروهی میان مجلس و دولت برای تصمیم‌گیری درباره حذف یا تعیین نرخ آن تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفته که به نظر می‌رسد تبصره‌های حذف شده مانند تبصره ۱۶ و ۱۸ درباره وام ازدواج و... به بودجه بازگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رحیم زارع در نشست خبری امروز خود درباره مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ادامه داده برنامه دولت درباره حذف ارز ترجیحی غیر رسمی بود و منتظریم دولت به صورت مکتوب نامه رسمی دهد تا بحث کارشناسی داشته باشیم.

او توضیح داده هنوز برخی نمایندگان درباره حذف ارز ترجیحی قانع نشدند و کمیسیون تلفیق درآمد ارزی را با نرخ ETS اعلام کرده است.

کمیسیون تلفیق مصوب کرده حق الامتیاز و حق السهم دولت از کاربران ارائه دهنده مخابراتی، به میزان ۲ درصد افزایش پیدا کرد که این درآمد در حوزه‌های فرهنگی هزینه می شود.

دولت مکلف شده برای آب، برق و گاز شهرها و روستاهای مناطق محروم ۲ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند.

همچنین دولت باید برای مقاوم سازی، بهسازی و نوسازی مدارس ۳ هزار میلیارد تومان و برای مقاوم‌سازی دانشگاه‌ها و تجهیزاتشان ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر کند.

سازمان امور مالیاتی بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مکلف شده پرونده های مالیاتی مراکز درمانی مربوط به عملکرد سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ را تا پایان سال ۱۴۰۱ رسیدگی کند.

این سازمان باید درآمدهای ناشی از رسیدگی به این پرونده ها را به حساب درآمدهای مالیاتی در خزانه واریز کند.

دولت مکلف شد در اجرای قانون برنامه ششم توسعه، ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی خود را بابت پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار کند.

کلیه پروژه ها، طرح های زودبازده و عام المنفعه که گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در مناطق محروم روستایی و شهری اجرا می‌کنند، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف شدند.

همچنین جمعیت هلال احمر برای واردات آمبولانس از سوی سازمان اورژانس و موارد ذکر شده در لایحه بودجه از حقوق ورودی و گمرکی معاف شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون تلفیق ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
پرداخت یارانه به دهکهای پائین جامعه موجب عدالت بیشتر ، توزیع ثروت ، گشایشهای اقتصادی بیشتر برای افراد یارانه بگیر و به تبع آن رونق و تقویت بیشتر برای تولیدیهای کشور است ضمن آنکه تورم آن نیز چندان نیست چرا که تورم زمانی بوجود می آید که عرضه کمتر از تقاضا باشد و حال آنکه بحمدا... به لحاظ تولید مایحتاج، کشور در تنگنا نمیباشد ضمن آنکه اگر تورمی هم در کار باشد مقطعی است و در زمانی اندک کشور باتوجه به تقویت تولیدیها بعلاوه واردات کنترل شده آنهم توسط همه علاقه مندان نه صرفا" عده ای خاص به تعادل میرسد ضمن آنکه اثر تورمی در حالت واردات با ارز ترجیحی نیز وجود دارد پس چه بهتر راهی را پیمود که در آن مسیر، کشور در جهت عدالت که همان هدف حاکمیت صالح و موافق با خواست ملت است پیش رود و نه راهی را که در آن توزیع ثروت انجام نمیگیرد که این خود موجب رونق کمتر، و به تبع آن اشتغال کمتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
به نظر اینجانب ارز ترجیحی باید حذف بشه جون منبع فساد درکشوره چه کسانی که با ارز۴۲۰۰به ثروتهای بادآورده رسیدند دولت باتخصیص ارز۴۲۰۰عملا دلال پرورش میده دولت باید درآمد حاصل از حذف ارز را مستقیم به مردم بده یا خدمات پزشکی و بیمه را سروسامان بده مدیر محترم این پیام من را چاب کنید شاید به گوش آقای رییس جمهور برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
ارز تک نرخی و کوتاه کرذن دست دلال دو راه نجات اقتصاد است و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۲۲:۲۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
حذف ارز ۴۲۰۰تومانی کاری است که ازخیلی قبل باید انجام میگرفت وجلوی فسادی که ریشه تمامی رانت های حكومتی و متمول کردن عده ای خاص بود را میگرفت والان نیزاگر معادل آن را به تولید داده شود باز مرتکب اشتباهی بزرگتر خواهید شد که از جمله آن این است که
۱چنانچه ارز به تولید کننده داده شده کدام ارکان میتواند بر نحؤه صحیح توزیع نظارت کند
۲چنانچه تؤلید کننده ای ارز دریافت کرد و از آن با ثبت شرکتهای سوری مرتکب فساد ؤ رانت شد چه
۳اکنون دولت ما نمیتواند ۱۸ ویا۱۹نفر وارد کننده را کنترل کند چگونه میتؤاند حجم انبوه تولىدکننده را کنترل کند
بهترین راه اعلام سبد کالا به اشکال مختلف به مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
قیمت کلیه کالاها باید اینطرف مرز با آن طرف مرز یکی باشد ، دلار هم قیمتش شناور که ه بند و بساط دلالان میدان فردوسی و منوچهری برداشته شود و هم قضیه قاچاق کالا و دارو و سوخت به آنسوی مرز برداشته شود ، در داخل هم باید دولت به جای دادن یارانه نقدی ، کلا مراجعه ملت به بیمارستان و پزشک و آزمایشگاه‌ها و کلا خدمات درمانی را رایگان کند ، کلا آموزش رایگان ، از مدرسه تا دانشگاه ، گسترش حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری مسافری با بلیط حداقلی ، خلاص .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
اگر ارز ۴۲۰۰ تومان حذف شود و یارانه جایگزین آن شود  ولی بااینحال گرانی بر همین منوال فعلی باشد ، به نظرم ارجح است که این اتفاق بیفتد چرا که در آنصورت پول های بادآورده به جیب وارد کنندگان رانت خوار سرازیر نمیشود تا به واسطه آن پولها وارد بازار ارز ، سکه و مسکن شوند و قیمت آن کالاها را بالا برده و به تبع آن تورم را افزایش دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
از نمایندگان انقلابی تقاضا داریم که طرح ضد اشتغال دولت را مبنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۳۰به ۳۲را تصویب نکنند واقعا بیمه گزاران و کارمندانی که در استانه بازنشستگی هستند بسیار نگران و ناراحت این طرح هستند ما هیچ گونه انگیزه ای برای ادامه خدمت نداریم
آخرین اخبار