کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس خبر داد؛

معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در اتمام پروژه‌های نیمه تمام

کمیسیون تلفیق بودجه تصویب کرد در سال آینده اصل و فرع سرمایه‌گذاری مشارکت بخش غیردولتی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از مالیات معاف شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس خبر داد که «اصل و فرع سرمایه‌گذاری مشارکت بخش غیردولتی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از مالیات معاف می‌شوند.»

رحیم زارع این خبر را در تشریح مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه گفته و ادامه داده «دولت اجازه دارد در سال آینده با رعایت برنامه ششم توسعه از تسهیلات تأمین مالی خارجی برای طرح‌های عمرانی تا سقف ۳۰ میلیارد یورو استفاده کند.»

کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده مجلس به دولت اجازه داده ۲ درصد از یک دوازدهم هزینه جاری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را در بودجه عمومی استفاده کند.

همچنین امروز به بانک‌های دولتی اجازه داده شده کارگزار فروش ارز‌های حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی، خالص صادرات و فرآورده‌های نفتی دولت شوند.

کمیسیون تلفیق با هدف پشتیبانی و تدارک مناسب کالا‌های اساسی، به ۳ شرکت بازرگانی دولتی ایران، پشتیبانی امور دام و خدمات حمایتی کشاورزی اجازه داده از تسهیلات نظام بانکی با مجوز سازمان برنامه و بودجه استفاده کنند. بر اساس مصوبات امروز این کمیسیون دولت می‌تواند تا سقف ۲ میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض از سوی مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حوادثی مانند زلزله و سیل و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی دریافت و صرف هزینه‌های مرتبط کند.

همچنین شرکت‌های دولتی مجاز شدند تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین بازپرداخت اصل و سود منتشر کنند. افزون بر این، به دولت اجازه داده شده برای تأمین مالی مصارف بودجه تا سقف ۸۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی ارزی از جمله اسناد خزانه اسلامی منتشر کند.

کمیسیون تلفیق بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری به شهرداری‌ها اجازه داده با تأیید وزارت کشور، ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی را با تضمین بازپرداخت اصل و سود آن از سمت همان شهرداری منتشر کند.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده مجلس، برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد اختصاص اعتباری تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام و موارد موجود در قانون برنامه ششم توسعه و قانون رفع موانع تولید، ارائه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار