طالبان قاری وکیل را بازداشت کرد

نقیب‌الله فایق می‌گوید حکم جلب صلاح‌الدین ایوبی، مخدوم عالم و قاری وکیل سه روز پیش از سوی طالبان صادر شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - نقیب‌الله فایق، والی پیشین فاریاب می‌گوید طالبان قاری وكيل از مهم ترين فرماندهان تاجيك تبار در صف طالبان فارياب را دستگير کرد.

امروز قاری وكيل همراه با مولوی عطاوالله به بهانه رهايی مخدوم عالم از سوی طالبان به مزارشريف خواسته می‌شود، نه تنها مخدوم عالم رها نمی‌شود، بلكه قاری وكيل نيز دستگير و زنجير وزولانه می‌شود.

والی سابق فاریاب به رسانه ها گفت: حکم جلب صلاح‌الدین ایوبی، مخدوم عالم و قاری وکیل سه روز پیش از سوی طالبان صادر شده بود: به قاری صلاح‌الدین و مخدوم عالم گفته شده است که وقتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان را تصرف کردند، پول دزدی شده و همچنین در زمان سقوط حکومت سلاح‌های زیادی غنیمت گرفتید، اما مقدار کمی به طالبان تحویل دادید.

ازبک های معترض هوادار مخدوم عالم در فاریاب از عبدالسلام حنفی، معاون دوم رئیس الوزرای حکومت طالبان می‌خواهند که از حقوق‌شان در حکومت طالبان دفاع کند و اجازه ندهد که ازبک‌تباران به حاشیه بروند. تاکنون عبدالسلام حنفی درباره‌ اعتراض‌های فاریاب سکوت کرده است. 

عبدالسلام حنفی، معاون دوم رئیس‌الوزرای طالبان ازبک‌تبار است و قبلا عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ طالبان با دولت پیشین افغانستان بود.

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار