دبیر شورای مناطق آزاد کشور مطرح کرد

۳۰۰ میلیون یورو اعتبار مورد نیاز تکمیل پل خلیج فارس

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پل خلیج فارس در صورت تامین اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی در سه سال آینده، پل به بهره برداری می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس_ سعید محمد گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ صد میلیون دلار از تهاتر نفت برای اجرایی کردن ساخت این پل درنظر گرفته شده  که امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با اختصاص این اعتبار در سال آینده، قرارداد ساخت آن با پیمانکار ایرانی بسته، و به دست متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

پل خلیج فارس حدود ۱۱ سال پیش بنا نهاده شد اما پس از مدتی به حال خود رها شد.

تکمیل این پروژه برای دسترسی بهتر به جزیره قشم از محل بندر پل به بندر لافت از اصلی‌ترین مطالبات مردم استان و جزیره نشینان است.

ساخت این پل و ایجاد اتصال جزیره به بندرعباس از طریق زمینی، وضعیت صنعتی، اقتصادی، عمرانی و گردشگری جزیره قشم را متحول و موجب افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و در نهایت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ساکنان محلی و بومیان خواهد شد.

او می گوید: قرار است مصوبات اجرایی این طرح امروز در نشست شورای اداری با حضور رئیس جمهور به تصویب برسد.

به گفته او اکنون روزانه ۲۰ هزار متر مکعب در ثانیه، آب بوسیله آب شیرین کن‌ها در قشم تولید می‌شود که می‌توان تمام روستا‌های این شهرستان آبرسانی کرد.

سعید محمد گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ بدنبال مصوبه برای تامین هزینه آب اهالی قشم با تعرفه‌های دولتی هستیم.

به گفته او ۲۰ سال معافیت مالیاتی در مناطق آزاد طبق قانون شکل‌گیری مناطق لحاظ شده و به یکباره نمی‌توان چنین شوک اقتصادی را به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی وارد کرد.

محمد می گوید: در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد لحاظ شده که هم غیرقانونی و هم غیرشرعی است.

پیش از این نیز این مشاور رئیس جمهور  قانون مالیاتی مناطق آزاد را یک اشتباه فاحش دانست و گفته بود که این قانون باید اصلاح شود و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال آن را لغو کنیم.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: مناطق آزاد ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار