۳۰ هزار پرنده مهاجر وارد تالاب «کانی برازان» مهاباد شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۳۰ هزار قطعه پرنده مهاجر در دومین مهاجرت سالانه پرندگان وارد تالاب بین المللی «کانی برازان» این شهرستان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- فاروق سخنور گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار بال پرنده از گونه‌های کمیاب وارد تالاب «کانی برازان» شده که در مهر ماه بیش از ۱۰ هزار و در فصل دوم مهاجرت هم ۲۰ هزار بال پرنده فرود آمدند و در روز‌های آینده هم پرندگان دیگری وارد تالاب می‌شوند.

وی گفت: این پرندگان شامل غاز خاکستری، انواع مرغابی، پلکان سرسفید و گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض مانند اردک سرسفید و اردک مرمری هستند.

سخنور گفت: خوشبختانه با شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های خوب در حال حاضر تنوع و پوشش گیاهی بسیار مساعد و مناسب برای پرندگان مهاجر و بومی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در چند روز قبل بیش از ۵۰ درصد از تالاب کاملا یخ بسته بود، ولی حالا قسمت‌های زیادی از آن آب شده و پرندگان به راحتی می‌توانند برای تهیه غذا و تامین جریان زندگی تلاش کنند.

وی گفت: در حال حاضر گونه‌های کمیابی نظیر خوتکا، اردک‌های سرسبز و نوک پهن واردتالاب شده‌اند.

پرندگان مهاجر تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده میهمان کانی برازان بوده و ساز طبیعت را کوک‌تر و خوش نواتر از قبل خواهند کرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.