تجهیز موزه هنر‌های معاصراستان همدان نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برای تجهیز موزه هنر‌های معاصر این استان به ۶۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-احمدرضا احسانی گفت: برای تجهیز موزه هنر‌های معاصر این استان به ۶۰ میلیارد تومان نیاز داریم و
۲۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات ساخت موزه هنر‌های معاصر استان اختصاص یافته که این میزان اعتبار با حمایت وزیر و از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین شده است.
او گفت: موزه هنر‌های معاصر همدان با ۵۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است که در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل کمبود اعتبار این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول گفت: با تزریق این اعتبار به طرح و شتاب گرفتن روند ساخت و ساز می‌توانیم موزه هنر‌های معاصر را در پاییز سال آینده به بهره برداری برسانیم و برای تجهیز این مرکز به ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

احسانی گفت: برای ادامه ساخت طرح تالار مرکزی شهر همدان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که موافقت اولیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین و پرداخت این مبلغ گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: طرح بازسازی و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری ابن سینا و شهید آوینی به زودی برای میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آماده می‌شوند.

احسانی گفت: بنای یادبود سید جمال الدین اسدآبادی نیز به چهار میلیارد تومان بودجه برای تملک ۲ واحد مسکونی در حریم این بنا نیاز دارد که با این کار می‌توانیم سینمای روباز نیمه کاره‌ای که در محوطه بنای مذکور ساخته شده را افتتاح کنیم.

او گفت: «سینما فرهنگ» به جمع سینما‌های شهرافزوده شد و این سینما در مجتمع فرهنگی و هنری آوینی در حال راه اندازی است و ساکنان این منطقه به زودی می‌توانند از اکران فیلم‌های روز کشور استفاده کنند.

طرح تبدیل سینما قدس به پردیس سینمایی با صرف ۲ میلیارد تومان در حال اجراست و نیازمند همکاری و حمایت بیشتر شهرداری و میراث فرهنگی در ادامه مسیر است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.