همزمان با هفته پژوهش؛

اجرای ۱۵۰ برنامه فرهنگی پژوهشی در استان همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: 150 برنامه فرهنگی پژوهشی برای کودکان و نوجوانان همدانی اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، بهناز ضرابی زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: ۱۵۰ برنامه فرهنگی در مراکز کانون استان با محور ترویج فرهنگ پژوهش برنامه ریزی شده که در این هفته اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه تحقیق و پژوهش پایه و اساس خودکفایی و مهمترین عامل رشد و شکوفایی یک جامعه است ادامه داد: در این راستا برنامه‌هایی در فضای مجازی و حقیقی پیش بینی و در حال اجرا است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی اوقات فراغت و یکی از نهاد‌های مورد اعتماد خانواده‌ها است و در راستای اهداف سازمانی خود و برای غنی سازی اوقات فراغت با طرح‌ها و ایده‌های جدید در هفته پژوهش به استقبال کودکان و نوجوانان استان می‌رود.

ضرابی زداه از اجرای ویژه برنامه در مراکز با محوریت هفته پژوهش (معرفی کتاب، معرفی شخصیت، بحث آزاد) خبر داد و افزود: در برنامه مشترک با دانشگاه بوعلی سینا و ورزش و جوانان اهدای کتاب توسط دوچرخه سواران نوجوان به اساتید و پژوهشگران استانی صورت گرفت.

او با اشاره به اینکه این هفته برای توجه به ابعاد مختلف پژوهش و فناوری است گفت: دعوت از پژوهشگران برتر بومی در ۴۴ کتابخانه‌های ثابت، سیار و پستی، بازدید اعضا از ۴۴ پژوهش سرا، مراکز کارآفرینی و آزمایشگاه‌های علمی و نیز بازدید اعضا از موزه آمادای دانشگاه آزاد همدان ویژه اعضا مجتمع شهید مدنی از برنامه‌های انجام شده کانون به مناسبت هفته پژوهش است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه هفته پژوهش (برگزاری وبینار آموزشی، جستار نویسی و دورسپاس از اعضا و مربیان پژوهشگر) و اجرای برنامه پیک شادی با حضور ۵۰ نفر از دانش آموزان با محوریت پژوهش از برنامه‌های پیش بینی شده کانون در این هفته است.

ضرابی زاده گفت: همچنین در این هفته تولید پادکست رادیو پژوهش و نشر در فضا‌های مجازی، تولید اینفوگرافی مراحل پژوهش نشر در فضا‌های مجازی و برگزاری مهرواره آزمایش‌های ساده و جذاب ویژه اعضا کانون (تهیه کلیپ سه دقیقه ای) در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه پژوهش باید در خدمت زندگی بهتر افراد جامعه قرار گیرد، از اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی (ایام هفته پژوهش)، فضا سازی و تهیه پانل با محوریت هفته پژوهش خبر داد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ با شعار "پژوهش و فناوری، پشتیبان تولید" از ۲۰ تا ۲۶ آذر در سطح ملی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.