پایگاه آمریکا در دیرالزور بار دیگر هدف حمله راکتی قرار گرفت

منابع محلی در سوریه تایید کرد پایگاه آمریکا در دیرالزور برای سومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان، منابع محلی در استان دیرالزور سوریه تایید کردند پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» در این استان هدف چندین راکت قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین  در دیرالزور اعلام کرد: در این پایگاه که بزرگترین پایگاه آمریکا است علاوه بر نظامیان این کشور نظامیان انگلیس و فرانسه نیز حضور دارند.نظامیان آمریکا با وجود اینکه مشخص نیست این راکت‌ها از کجا پرتاب می‌شوند، برای اهالی روستا‌های اطراف پایگاه خود مزاحمت ایجاد می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته این سومین باری است که این پایگاه هدف قرار می‌گیرد.

مشخص نیست پشت این حملات چه کسانی قرار دارند، اما به تازگی مردم سوریه که از ظلم نظامیان تروریست آمریکا و مزدوران وابسته به آن‌ها خسته شده‌اند در سوریه مقاومت‌هایی از خود نشان داده و بار‌ها مانع عبور کاروان‌های نظامی این کشور از شهر‌های خود شده‌اند. شبه نظامیان کرد موسوم به «قسد» نیز در استان دیرالزور تحت حمایت آمریکا قرار دارند و بار‌ها برای ترساندن مردم این استان با حمایت آمریکا مردم محلی را ربوده‌اند.

با وجود اینکه دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است حضور نظامیان تروریست آمریکا در این کشور غیرقانونی است و دمشق توانایی لازم برای دفاع از خاک خود را دارند، آمریکا همچنان در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم حضور دارد، اما بنابر گزارش‌های منتشر شده نظامیان آمریکایی در اردوگاه‌های پناهجویان به تروریست‌ها آموزش نظامی داده و از آن‌ها برای برهم زدن اوضاع در کشور‌های عراق و سوریه استفاده می‌کند.

در همین راستا جبار المعموری، یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد آمریکا شش سال متوالی مانع از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تقویت امنیت مرز‌های مشترک عراق با سوریه بوده و طی این سال‌ها برای انتقال تروریست‌ها داعش از داخل اردوگاه الهول سوریه به عراق تلاش کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار