بچاری: صنعت نفت نفس‌های آخرش را می‌کشد، به داد تیم برسید

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: اگر به صنعت نفت کمک نشود، سرنوشت پاس و نفت تهران در انتظار این تیم خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان -  مرتضی بچاری، مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره اعتصاب بازیکنان این تیم اظهار داشت: صنعت نفت نفس‌های آخرش را می‌کشد و اگر به تیم کمک نشود، سرنوشتی مانند نفت تهران و پاس پیدا می‌کند. از مسئولان شهری، استانی، کشوری و هر کسی که می‌تواند خواهش می‌کنم به داد تیم برسند.

صنعت نفت آبادان تنها تیم لیگ برتری است که با وجود گذشت ۱۳ هفته از مسابقات، بازیکنان و کادرفنی آن یک ریال دریافتی هم نداشته اند و همین موضوع باعث شد تا بازیکنان این تیم از روز گذشته دست به اعتصاب بزنند و در تمرینات حاضر نشوند.

سرمربی تیم مانع از اعتصاب بازیکنان در هفته‌های گذشته شده بود

بچاری افزود: پیش از این هم بازیکنان قصد اعتصاب داشتند، اما با وساطت سرمربی تیم این اتفاق رخ نداد. به هر حال باید به بازیکنان هم حق داد، زیرا نیم فصل اول لیگ در حال تمام شدن است، اما آن‌ها یک ریال دریافتی هم نداشته اند. سرمربی تیم از ناراحتی یکی، ۲ روز است که رمق حرف زدن هم ندارد.

سرمربی تیم در نشست خبری پس از بازی با مس رفسنجان که با شکست ۳ بر صفر تیمش به پایان رسید، از بی توجهی‌ها به صنعت نفت انتقاد کرده بود.

بازیکنان صنعت نفت در فصول گذشته هم به دلیل مشکلات مالی در چند مقطع اعتصاب کرده بودند.

شرکت پالایش و پخش آبادان برای کمک به تیم آمادگی دارد، اما ممنوعیت‌های قانونی دست و پاگیر شده است

او درباره ممنوعیت کمک به تیم‌های نفتی گفت: نمی‌دانم قانونی که برای تیم‌های نفتی صادر شده چه مبنایی دارد. بقیه تیم‌های دولتی می‌توانند از بودجه نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها استفاده کنند، اما ما نمی‌توانیم. اگر صنعت نفت به لیگ یک سقوط کند، آن موقع ممنوعیت کمک مالی به تیم از بین می‌رود، اما حالا که تیم در لیگ برتر است، به خاطر قوانین موجود نمی‌تواند از کمک‌های وزارت نفت بهره‌مند شود. مسئولان شرکت پالایش و پخش آبادان دنبال کمک به صنعت نفت هستند و حتی به ما گفتند که هر زمان منع قانونی برداشته شود و مجوز‌هایی لازم صادر شود، می‌توانند به حساب باشگاه پول واریز کنند.

به موجب تبصره بند «ب» ماده ۱۳ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مصوب سال ۱۳۸۸، پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع است. در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور نیز که مصوب سال ۱۳۹۴ است، بر مفاد این تبصره با شدت بیشتری تاکید شده است.

چند بازیکن به صورت تلویحی حرف از جدایی زده اند

مربی صنعت نفت با اشاره به درخواست جدایی چند بازیکن این تیم گفت: تاکنون ۲، ۳ بازیکنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم حرف جدایی را پیش کشیدند و اگر تا نیم فصل پولی دریافتی نکنند، احتمال جدایی آن‌ها زیاد است.

طبق قوانین فیفا، بازیکنان می‌توانند در صورتی که برای ۲ ماه حقوق دریافت نکرده باشند، قراردادشان را به صورت یک طرفه فسخ کنند و با باشگاه دیگری قرارداد ببندند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار