سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا با ترور «قاسم سلیمانی» مرتکب جنایت جنگی شد

دیپلمات چینی اعلام کرد که آمریکا با سوء استفاده از زور فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران را ترور کرده و مرتکب جنایت جنگی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت وزارت خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی در خصوص شهادت سپهبد قاسم سلیمانی امروز (سه شنبه) اعلام کرد: ترور قاسم سلیمانی نمونه دیگری است که نشان می‌دهد چگونه آمریکا خودسرانه هنجار‌های حاکم بر روابط بین‌الملل بر اساس منشور سازمان ملل را تضعیف کرده و این همچنین یکی از جنایات جنگی است که این کشور با سوء استفاده از زور مرتکب شده است.

ونبین در ادامه گفت: آمریکا به خود اجازه می‌دهد تا آنجا پیش برود که «قتل هدفمند» فرمانده نظامی یک کشور مستقل را از طریق تروریستی با نقض قوانین بین‌المللی انجام دهد و همچنین صد‌ها هزار غیرنظامی بی‌گناه را در سراسر جهان بکشد. آمریکا همه این اقدامات غیرقانونی و وحشیانه را از چشم مردم سراسر جهان در پشت نمای «نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین» ادعایی خود پنهان کرده است.

روز گذشته در سالگرد ترور سپهبد سلیمانی از سوی نظامیان تروریست آمریکا «میک والاس» نماینده پارلمان اروپا نیز در توئیتی اعلام کرد به قتل رساندن سپهبد شهید سلیمانی، دو سال پیش در چنین روزی، جنایتی وحشیانه از سوی دولت آمریکا بود که بار دیگر اهانت محض آن‌ها به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را نشان داد.

ترور سپهبد سلیمانی به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا در ۱۳ دی سال ۹۸ صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت. حتی چندی پیش نیز برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند او احساس می‌کند در ترور سپهبد سلیمانی از سوی رژیم صهیونیستی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۱۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سردار دلها حاج قاسم زنده هست تا قیام وقیامت باقی است از ابیاری خونش میلیونها حاج قاسم جوانه زدن
ترامپ دیوانه واسراییل وامریکا واروپاییها غصه بخورن که بعد از به درک واصل شدنشون انشاالله به دست شیعیان ایران قبرشون مثل هارون الرشید زباله دان تاریخ میشود و هر وقت از انان یاد شود به اه وناله ونفرین وبه عنوان قاتلان یاد میشود پس انها الان وبعدا هم مرده ابدی وبه عنوان زباله هستن برایمان مهم نبوده ونبستن
روح حاج قاسم وابو مهندس وهم رزمان همراهشان شاد ویادشان همیشه در دلها باقی سلام وصلوات خدا به روح مطهرشون نگران نباشید صبح پیروزی به اذن الله نزدیک است انشاالله.امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
پس انتقام سخت کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ول کنید دیگه هر سایت خبری رو نگاه میکتی از ده خبرش۸تاش شده سلیمانی،اینجوری دارین از چشم مردم‌میندازینش
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۰۳:۳۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
از چین و‌ روسیه خیلی بدم میاد. دوستی با آمریکا باعث میشه روت مسلط بشن و اقتصادت رو قوی کنن. ولی دوستی با چین و روسیه فقط از اعتقاداتت سو استفاده میکنن تهش هم هیچ چیز مادی نصیبت نمیشه.
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
چین هر کی گفت نون و پنیر تو یکی سر تو بزار زمین بمیر کمونیست ضد حقوق بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام و درود بی پایان بر شهید سلیمانی که ۲سال دیگر درمیان مانیست.وقطع یقین مسببان آن اول پشیمان می شوند از شهادت وی، وبعد به سزای اعمالشان میرسند.ودر آخر جزع خواری و ذلت چیزی نصیب غرب ومستکبران نمی شود وبه فرموده خداوند زمین به صالحان خواهد رسید.ان شاالله
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اعدام
Canada
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
چین خودش محکومه تو دنیا یکی بخاطر قتل و شکنجه مسلمانان ایغور و کرونا و یک کشور کمونیستی و خطرناک برای جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
درود بر سردار سلیمانی بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
عه عه عه . تو داری دریا ها و سواحل جنوب ایران را می خوری و پوتین دریای شما ل و سواحل شما ل را.
حالا اینو نگی چه بگی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
وزارت خارجه چین ترور سردار سلیمانی را محکوم می‌کند. اونوقت. یه عده آمریکا پرست لاشخور. تو فتنه ۸۸. شعار مرگ بر. روسیه و چین سر. میدادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
یقه ترامپ و تمام عاملان روی پرده و پشت پرده این جنایت بزرگ را نباید رها کرد تا انتقام کامل یا مجازات عادلانه آنها در محاکم بین المللی .
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۱:۵۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
ترامپ که این غلط اضافرو کرد و فرمانده ما رو از ایران گرفت روز خوشی نخواهد دید ترامپ از ترس قدرت سپاه پاسداران ایران وجود نمیکنه حتی نزدیک خاک ما بشه ان شالله به حق امام حسین سپاه ایران و کل نیروهای مسلح ایران به چنان قدرتی دست پیدا کنند که کشور کثیفی مثل امریکا نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۲۱:۴۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سردار قاسم به روشنی ستاره ای درخشان و پر نور از ستارگان سرداران ایرانی قدیم و اکنون بود که نامش مانا در دل هر ایرانی خواهد بود.
سردار قاسم سلیمانی عزیز گر چه با یاران اندک و تنها بود اما شهادتش نشان داد که براستی گرچه در ظاهر و در عمل تنها اما در باطن در دل میلیونها آزاده در سراسر جهان بود و هست.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۲۱:۳۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
دوست داران حاج قاسم میدانند که این سردار ایرانی با گروهی کوچک یک تنه در برابر جهان تروریستها و تروریست پرور ها ایستاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
مطمئن باشین چین دلش برای سردار سلیمانی یا ایران نسوخته که این حرفارو میزنه بلکه دنبال منافع خودشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۴۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
**اندیشمندان برترجهان:{ درهمین۷سال آینده، آمریکااز ابرقدرتی اقتصاد جهان، زائل و ساقط، وجای آنرا چین ابرقدرت اول اقتصادجهان میگیرد}.>>>>##دردناک ترین کمرشکنی ومرگ آمریکا،همینست.||| و▪︎▪︎▪︎این کارکیفروانتقام سخت خداست.|||☆☆الحمدلله☆☆
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه ترامپ و سیاست کثیف آمریکا را
Finland
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۴ دی ۱۴۰۰
دو سال پیش این جنایت رخ داد و چین امروز تازه چنین موضوع سختی می گیرد.
می دانید چرا؟
چون چین تازه دوهزاریش افتاده خطر مستقیم آمریکا برایش در چه سطح است و البته قدرتش هم ببشتر شد.
آخرین اخبار