معاون پزشکی قانونی کشور:

پزشکی قانونی کشور ۲۹۰ هزار متر مربع کمبود فضا دارد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ادارات و مجموعه‌های پزشکی قانونی در کل کشور با کمبود ۲۹۰ هزار مترمربع فضا مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان- رضا حاج منوچهری امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان در محل سالن اجتماعات دادگستری استان گفت: برای ارائه خدمت مناسب و استاندارد باید ۲۹۰ هزار متر مربع کمبود فضا جبران شود.

حاج منوچهری گفت: ۴۴۶ مرکز پزشکی قانونی در کل کشور وجود دارد که فقط ۵۲ درصد آن‌ها تملیکی است و ۴۲ درصد باقی‌مانده بصورت امانی، استیجاری یا مطب فعالیت می‌کنند.

حاج منوچهری گفت: مجموعه‌های تملیکی برای تکریم هرچه بیشتر ارباب‌رجوع نیازمند بازسازی و بهسازی هستند که باید بخشی توسط منابع استانی تامین شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه یک‌سوم از پرونده‌های مراجع قضایی به این سازمان ارجاع می‌شود گفت: در سال گذشته ۲ میلیون پرونده مرتبط در این سازمان بررسی شد.

حاج منوچهری گفت: در استان اصفهان و در هشت‌ماهه نخست امسال ۸۵ هزار پرونده در بخش معاینات بررسی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳.۵ درصد رشد داشت.

حاج منوچهری گفت: استان اصفهان در بخش تشریح رده چهارم، در بخش آزمایشگاه رتبه هفتم و در موضوع معاینات رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

حاج منوچهری بابیان اینکه استان اصفهان ۲۰۶ نیروی کار دارد گفت: در بخش تشریح و آزمایشگاه نیز در این استان به ترتیب ۴۳ و ۸۳ درصد افزایش پرونده گزارش شد.

حاج منوچهری با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی  استان اصفهان نیازمند حمایت استانی است گفت: ساختمان فلکه فیض این شهر در شان مردم نیست و باید طرح جدید بزودی افتتاح شود.

حاج منوچهری همچنین از بهره‌برداری ساختمان جدید پزشکی قانونی کاشان در دهه فجر امسال خبر داد.

منصور فیروزبخت در این آیین به‌عنوان سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان معرفی شد، پیش‌ازاین علی سلیمانپور عهده‌دار این سمت بود.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.