آماده‌باش همه دستگاه‌های سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز هواشناسی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه دستگاه‌ها در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  رحمدل بامری  معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آماده‌باش همه دستگاه‌ها در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی، گفت: مردم برای حفظ جان باید هشدار‌های صادره از سوی هواشناسی و سایر دستگاه‌ها را جدی بگیرند.

رحمدل بامری  گفت: زیرساخت‌های فعلی شهرستان چابهار و کنارک مطلوب نیست و همین امر موجب شده در جریان بارندگی روز‌های اخیر زیرساخت‌ها و منازل بخشی از مردم آسیب ببیند که برآورد خسارات در حال انجام است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با وجود ضعف زیرساختی، در پی تدابیر اندیشیده شده در جریان بارندگی شدید روز‌های اخیر به نحوی مدیریت شد که حادثه جانی نداشتیم و خسارت‌های مالی و زیرساختی نیز به حداقل ممکن رسید.

وی  گفت: در حال حاضر سه گروه مدیریت بحران از جانب استانداری مامور شده و در شمال، مرکز و جنوب استان استقرار پیدا کرده تا پیرو هشدار سطح قرمزی که از جانب هواشناسی در مورد ورود سامانه بارشی جدید به استان صادر شده، مدیریت میدانی دقیق صورت گیرد تا خسارات به حداقل برسد و مسئولیت مدیریت محور جنوب استان به بنده سپرده شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: مدارس چابهار و کنارک نیز تا زمان آرام شدن شرایط جوی تعطیل خواهد بود.

وی گفت: با توجه به بارندگی و طوفانی که پیش‌بینی شده مردم باید در روز‌های آینده تا زمان آرام شدن شرایط جوی از نزدیک شدن به نوار ساحلی و مسیل‌ها خودداری کنند و همه فعالیت‌های صیادی متوقف شود و سفر‌ها در این ایام لغو شود و هشدار‌هایی که از جانب رسانه‌های رسمی منتشر می‌شود باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار