امکانات ایرانشهر برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی آماده است

فرماندار ایرانشهر گفت: با توجه به هشدار هواشناسی تمام امکانات این شهرستان برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی شدید از جمله سیل به صورت همه‌جانبه آماده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی شعبانی فرماندار ایرانشهر گفت: در پی اعلام ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان مبنی بر ورود یک سامانه بارشی شدید به منطقه و در راستای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از جاری شدن سیل از روند اقدامات پیشگیرانه در روستای آبادان بخش دامن و رودخانه گران، روستای چاه جمال و سیل بند‌های اطراف ایرانشهر بازدید شد.

وی  گفت:در شرایط بحران تمامی امکانات دولتی و خصوصی از وسایط سنگین، نیروی انسانی و امکانات پشتیبانی و خدماتی در خدمت مدیریت بحران قرار گرفته استو

وی گفت: ضرورت آمادگی کامل همه دستگاه‌ها وجود دارد.

فرماندار ویژه ایرانشهر گفت: از شاخص‌های اصلی کارآمدی، توان مدیریتی، قدرت هماهنگی، بهره‌وری و کارآیی دستگاه‌های اجرایی عملکرد مبتنی بر سه اصل سرعت، دقت و صحت در زمان بحران است.

وی گفت: باید همه بخش‌ها با همه توان در خدمت مردم باشند .

شعبانی گفت: ما خادم مردم هستیم و در شرایط حساس و بحرانی، تمام توان و تلاشمان باید ایجاد آرامش، آسایش و رفع نگرانی‌های مردم باشد.

شعبانی  به لزوم آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی و مراکز مختلف خدمات دهی گفت: با توجه به پیش‌بینی شدت بارندگی‌ها، باید آمادگی لازم برای مقابله با مشکل یا بحران در هر سطح را داشته باشیم.

وی گفت: بازگشایی مسیل‌ها و دهانه برخی پل‌های مسدود شده با رسوبات و تقویت بخش‌هایی از سیل بند‌های حفاظتی روستا‌های بازدید شده و اطراف شهر و به کارگیری امکانات بیش‌تر و سرعت عمل در اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

فرماندار ویژه ایرانشهر  گفت با توجه رودخانه‌های اطراف این شهرستان، خطر ورود سیلاب‌ها به شهر و پیشینه آن ضرورت احداث دیواره حفاظتی شمالی منطقه در موقعیت چاه جمال، دیواره حفاظتی شرقی به موازات رودخانه در ضلع شرقی بزرگراه ایرانشهر- خاش، احداث دیواره حفاظتی روستا‌های دامن با توجه به در معرض تهدید و خطر بودن باغات و نخلستان‌ها و نقاط مسکونی اطراف رود دامن مورد تاکید است.

وی گفت: این اقدام مسکن‌وار چاره کار نیست و باید این پروژه‌ها جزو اولویت‌ها در اعتبارات سال آینده قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار