دیدار نماینده روسیه با نمایندگان تروئیکای اروپایی درباره نتایج مذاکرات

میخائیل اولیانوف در توییتی از نشستی با تروئیکای اروپایی برای بررسی نتاج برجام در وین خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب کاربری توییتر خود از دیدار با نمایندگان تروئیکای اروپایی درباره برجام و مذاکرات اخیر خبر داد.

اولیانوف در توییتر خود نوشت: «امروز با همکاران فرانسوی، آلمانی و انگلیسی خود دیدار کردم تا نتایج به دست آمده در بخش اولیه هشتمین دور مذاکرات وین در مورد برجام را بررسی کنیم.»

او در ادامه در توییتی جداگانه به وقفه در این دور از مذاکرات اشاره کرد و افزود: «رایزنی های غیررسمی همچنان در چارچوب مذاکرات وین ادامه دارد. اما زمان استراحت فرا رسیده است. دور هشتم مذاکرات از روز دوشنبه ۳ ژانویه از سر گرفته می‌شود.»

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه، ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شده است. در این دور از مذاکرات، مقامات ایران بر لغو تحریم‌های آمریکا تمرکز دارند. برخی مقامات اروپایی اعلام کرده اند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است و احتمال دارد تا فوریه ۲۰۲۲ به توافقی دست یابند.

به دلیل تعطیلات پایان سال میلادی گفت‌وگو‌های جاری وین تا پنجشنبه، ۹ دی‌ ماه ادامه یافت و قرار است پس از تنفسی سه روزه، مذاکرات از روز دوشنبه هفته آینده ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار