الجزیره:

منابع اروپایی روند مذاکرات وین را مثبت خواندند

منابع اروپایی آگاه از مذاکرات وین، ضمن سازنده خواندن مذاکرات اعلام کردند که هنوز تا رسیدن به توافق راه زیادی مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره به نقل از منابع اروپایی آگاه از مذاکرات وین اعلام کرد که این منابع روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و اعلام کردند که هنوز تا رسیدن به توافق راه زیادی مانده است.

این منابع افزودند: «روند تعهدات هسته‌ای در مسیر خوبی پیش می‌رود، اما تعیین چارچوب زمانی برای مذاکرات غیرممکن است، ما در مورد هفته‌ها صحبت می‌کنیم.»

آن‌ها در ادامه به اختلافات در این مذاکرات اشاره کرده و افزودند: «اختلاف بر سر لغو تحریم‌ها همچنان عمیق است و ما هنوز فاصله زیادی تا احیای توافق هسته‌ای داریم.»

این در حالی است که علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدار با انریکه مورا و نمایندگان تروئیکای اروپا اعلام کرد که پیشرفت‌های به نسبت خوبی در چند روز آغازین دور هشتم مذاکرات صورت گرفته است.

دور هشتم مذاکرات برای احیای برجام از دوشنبه در وین آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه داشت. ادامه این دور از مذاکرات با تمرکز بر لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قرار است بعد از وقفه‌ای سه روزه از دوشنبه هفته آینده از سرگرفته شود.

مقامات ایران پیش از این اعلام کرده بودند که نتیجه دو دور مذاکره ماه اخیر در وین، پذیرش سند‌های پیشنهادی ایران به عنوان مبنایی برای ادامه مذاکرات بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
هر وقت تحریما ورداشته بشه ما در هر مرحله ای باشیم قابل برگشت پذیره و برمیگردیم سر جای اولمون
آخرین اخبار