اظهارات وزیر خارجه سوریه در خصوص اشغال خاک کشورش از سوی ترکیه

فیصل مقداد در سخنانی گفت که بخشی از خاک سوریه از سوی ترکیه اشغال شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در سخنانی از اشغال بخشی از خاک کشورش از سوی ترکیه سخن گفت.

فیصل مقداد در مصاحبه با شبکه‌های «السوریه» و «الاخباریه السوریه» گفت ترکیه بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده است و در تخریب این کشور منفعت دارد. فیصل مقداد گفت: ترکیه روند توافق‌های آستانه و سوچی را با وجود مثبت بودن آنها، مسدود کرده است.

او همچنین در ادامه از تلاش‌های «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» سخن گفت و با مردود خواندن آن، اعلام کرد: مشکل «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» این است که ما با آن‌ها بر سر چیزی توافق می‌کنیم و زمانی که اشغالگران آمریکایی با آن مخالفت می‌کنند، آن‌ها آن را رد می‌کنند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه با بیان اینکه به اطرافیانش می‌گوید به واشنگتن نباید تکیه کنند، گفت: هیچ پروژه جدایی طلبانه در سوریه – سوای آنکه چه کسی در پشت آن قرار داشته باشد- نمی‌تواند اجرایی شود. سوریه نمی‌تواند بپذیرد خاکش – هرچند ذره‌ای باشد- جدا شود.

فیصل مقداد همچنین گفت بیش از ۵۷ هزار شهروند سوری – از جمله ۳۰ هزار کودک – را آمریکا در اردوگاه الهول بازداشت کرده است. او همچنین اعلام کرد کشورش از دولت‌های اروپایی می‌خواهد تا شهروندان سوری را بازگردانند؛ اما آن‌ها مخالفت می‌ورزند.

وزیر خارجه سوریه در خصوص تحریم‌های اعمالی علیه کشورش نیز گفت: اقدامات اقتصادی اجباری که آمریکا و کشور‌های غربی بر ملت سوریه اعمال کرده اند؛ نامشروع است و با هدف تحقق برنامه این کشور‌ها صورت پذیرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بررسی قانون اساسی گفت: سوریه با کمیته بررسی قانون اساسی به شکلی مثبت تعامل می‌کند و مشکل اش با فرستاده سازمان ملل و یا خود این سازمان نیست؛ بلکه با کسانی است که هزاران تروریست را فرستاده اند و میلیارد‌ها دلار را نیز برای نابودی (سوریه) هزینه کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار