نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس:

استفاده از انرژی پاک توسعه یابد

گلرو گفت: استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر مساله‌ای ضروری برای توسعه است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حوزه انرژی، رویکرد دنیا به سمت انرژی‌های پاک است گفت: با توجه به وجود بستر‌های لازم برای بهره مندی مناسب از انرژی‌های تجدیدپذیر و در راستای مباحث زیست محیطی، استفاده از این انرژی محسوس و یک ضرورت است.

وی با بیان این که ظرفیت بهره گیری از انرژی خورشیدی در استان سمنان بسیار بالاست تصریح کرد: به مساله استفاده از انرژی خورشیدی باید بیش از پیش توجه کرد و با بهره مندی از ظرفیت‌های ملی و داخلی و همچنین استفاده مطلوب از سرمایه گذاران، این بخش را به نحوی شایسته‌تر توسعه داد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع رمزارز‌ها و استفاده غیرمجاز از آن، یک موضوع مهم است که باید مدیریت کرد و با ورود مجلس به این بحث اساسی، باید در راستای مسئولیت‌های قانونی، برای این معضل اقدام جدی صورت گیرد.

نیمی از انرژی برق استان در سمنان، مهدیشهر و سرخه صرف تولید می‌شود

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان هم در این نشست گفت: ۵۱ درصد انرژی برق استان در بخش‌های تولیدی شهرستان‌های سمنان و سرخه و مهدیشهر مصرف می‌شود.

سید محمد حسینی نژاد گفت: ۴۳ درصد انرژی استان سمنان در صنعت و هشت درصد در بخش کشاورزی و صرف فعالیت‌های تولیدی این سه شهرستان می‌شود.

وی با بیان این که از شرکت توزیع برق استان سمنان شاخص‌های کمی برق گذر کرد و بیشتر به دنبال کیفی سازی آن است اضافه کرد: سمنان با کمترین میزان تلفات شبکه‌های توزیع برق، یکی از استان‌های ممتاز در زمینه این شاخص کیفی است.

وی با اشاره به این که در قالب طرح بهارستان، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های توزیع برق روستائی در دستور کار شرکت توزیع برق استان سمنان قرار دارد افزود: ضریب نفوذ برق در استان ۱۰۰ درصد است و برای نگهداری تاسیسات توزیع برق، نیاز است که منابع مورد نظر این بخش مدنظر باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار