امام جمعه شاهرود:

فرهنگ مقاومت برای نسل آینده نهادینه شود

حجت الاسلام امینی گفت: شورای فرهنگ عمومی، مسوولان و متولیان فرهنگ باید با برنامه ریزی‌های لازم فرهنگ مقاومت را برای نسل آینده نهادینه کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به ۹ دی سالروز دفع فتنه، ۱۳ دی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ۱۶ دی سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، ۱۷ دی سالروز کشف حجاب رضاخانی، ۲۶ دی سالروز شهادت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهیدان، و ۲۷ دی سالروز شهادت نواب صفوی اشاره کرد و افزود: در تمامی این مناسبت‌ها موضوع فرهنگ مقاومت مطرح است که باید این فرهنگ برای نسل آینده تبیین و نهادینه شود.

وی با بیان اینکه طلاق‌های زودرس نتیجه ضعف مقاومت زوج‌ها است، تصریح کرد: مقاومت به طور قطع نباید تنها در جنگ سخت باشد، مادران در زمان کشف حجاب رضاخانی با در خانه ماندن برای حفظ عفت خود به جنگ نرم پرداختند.

امینی به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و ابراز داشت: بانوی بزرگ اسلام الگوی مقاومت در جهاد تبیینی، روشنگری جریانات انحرافی بعد از پیامبر (ص) بود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه از این مناسبت‌ها باید فرهنگ مقاومت در زندگی شخصی، اداری و تجاری بهره برد، افزود: فرهنگ مقاومت در خرید، ازدواج، دعوا و آشتی‌ها نتیجه بخش است.

وی به روایتی از امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: کسی که بهشت می‌خواهد باید سختی‌ها را به جان بخرد و در برابر آن ایستادگی کند تا نتیجه خوبی نصیب او شود.

امینی به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بزرگداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در مشهد مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: در آن دیدار به تجدید نظر در اساسنامه و ترکیب شورای فرهنگ عمومی تاکید شد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه جایگاه شورای فرهنگ عمومی هنوز برای اعضای شورا جانیفتاده است، چرا که کاربرد درستی در آن دیده نشده، ادامه داد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید آیین نامه این شورا را به دقت مطالعه کنند تا به وظایف خود مسلط شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.