نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی:

صادرات کالا‌های بی‌کیفیت اعتبار یزد و کشور را تخریب می‌کند

محمد صالح جوکار گفت: سرعت و دقت بررسی استاندارد محصولات گلخانه‌ای افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت، گفت: قرار بود که ایران بازار‌های روسیه به ویژه در بحث محصولات گلخانه‌ای را تحت پوشش قرار دهد و بازار سوریه هم جزو هدف‌های صادراتی ایران قرار داشت. 

او ادامه  داد: این کشور‌ها بازار بسیار خوبی برای ایران به حساب می‌آیند و در صورتی که بتوانیم کالای با کیفیت و مناسب صادر کنیم ارزآوری بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت.

جوکار گفت: ارسال کالا‌های بی‌کیفیت به خارج کشور سبب شده که ما بازار کشور‌های هدف را از دست دهیم و این موضوع بدنامی بسیار زیاد برای کشور به وجود می‌آورد و اعتبارمان را به شدت مخدوش می‌کند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر بازار‌های صادراتی  باید به کیفیت محصولات در بازار داخل هم توجه داشته باشیم و اینکه ما کالای با کیفیت پایین به بازار عرضه کنیم هم سلامت جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او گفت: ما باید بدانیم که کیفیت محصولات غذایی مثل صیفی جات را چه نهادی باید مورد ارزیابی قرار دهد و شاخص‌های استانداردی آن کاملا مشخص باشد.

جوکار گفت: باید میزان سموم مصرفی که برای محصولات غذایی و دامی استفاده می‌شود مشخص باشد و نظارت کافی برای اجرای دقیق آن وجود داشته باشد و علاوه بر اینکه نظارت کافی در این حوزه را باید داشته باشیم لازم است به کشاورزان و تولیدکنندگان آموزش دهیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار