خبری خوب برای گلخانه داران یزدی

استاندار یزد از راه اندازی پایانه صادرات محصولات گلخانه‌ای در یزد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: پایانه صادرات محصولات گلخانه‌ای در استان راه اندازی می‌شود و معاونت عمرانی استانداری هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد. 

او ادامه داد: کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، غذا و دارو، اتاق بازرگانی، اتحادیه گلخانه داران و نماینده وزارت امور خارجه در استان تشکیل شده تا موضوع ممنوعیت صادرات فلفل رنگی استان به روسیه طی مدت یک هفته و به فوریت مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار یزد گفت: باید استاندارد کشور‌های دنیا را داشته باشیم و بر مبنای استاندار آن‌ها برای صادرات محصولات عمل کنیم و صادرات مبتنی بر استاندارد سایر کشور‌های هدف باشد.

فاطمی گفت: باید دیدار‌های مشترکی با سفیران ایران در سایر کشور‌ها و سفیران سایر کشور‌ها در ایران داشته باشیم.

حاجی حسینی معاون برنامه ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان یزد نیز گفت: بر اساس بخش نامه جدید از کشور روسیه در خصوص آزمایش میزان باقیمانده سموم و کود‌های شیمیایی، مشکلاتی برای صادرات محصولات کشاورزی پیش آمد.

 او ادامه داد: این آئین نامه در واقع برای ایران اجرایی شده و ما آمادگی لازم را درباره این موضوع نداشتیم.

حاجی حسینی گفت: در حال حاضر پیگیری‌هایی در سطح ملی و استان در دستور کار قرار دارد و قرار است به زودی یک هیات روسی وارد کشور شود و از چند گلخانه استان بازدید کند تا محصولات گلخانه‌ای را مورد آزمایش قرار داده تا این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.