هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق:

مستشاران خارجی بدون توافق مکتوب اجازه حضور در عراق ندارند

رهبر ائتلاف الفتح تأکید کرد این ائتلاف اجازه بازگشت دوباره تروریست‌ها به عراق و حضور هیچ مستشار خارجی را بدون توافق مکتوب نخواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الغدیر, هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد: «اجازه بازگشت دوباره تروریست‌ها به عراق و طایفه‌گرایی را نخواهیم داد. خروج نیرو‌های بیگانه هدفی است که نمی‌توان درباره آن چانه‌زنی کرد، زیرا حاکمیت عراق خط قرمز ما محسوب می‌شود.»

رهبر ائتلاف الفتح در سخنانی در مراسم گرامی‌داشت شهادت فرماندهان «النصر» (پیروزی) در استان دیاله عراق گفت: «با باقی ماندن نیرو‌های نظامی آمریکایی در عراق به بهانه آموزش و مشورت مخالفیم و حضور حتی یک نظامی آمریکایی را در پایگاه‌های عین‌الاسد و حریر نمی‌پذیریم. اگر آمریکا می‌خواهد در عراق بماند باید تبعات آن را بپذیرد.»

هادی العامری گفت: «اگر عراق به مربی و مستشار نظامی نیاز داشته باشد، باید توافق و قراردادی تنظیم کنیم تا بر اساس آن، مکان حضور، تعداد آن‌ها و مأموریتشان کاملاً مشخص شود. اجازه حضور هیچ مربی یا مستشار نظامی خارجی را بدون توافق مکتوب در این کشور نخواهیم داد.»

رهبر ائتلاف الفتح تأکید کرد: «بدون همکاری دستگاه‌های امنیتی با تمام قشر‌های جامعه نمی‌توانستیم بر تروریسم غلبه کنیم، پس هرکس معتقد است بدون همکاری با مردم می‌تواند امنیت و ثبات را ایجاد کند، در توهم است. برای غلبه بر تروریسم گزینه‌ای غیر از همکاری ما با دستگا‌هایی امنیتی وجود نداشت بنابراین ما با تمام شهدا عهد و پیمان بسته‌ایم که اجازه ندهیم بار دیگر تروریسم و طایفه‌گرایی به عراق بازگردد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار