چهارمین روز رزمایش سپاه پاسداران/ شلیک موشک‌های کروز دریایی

چهارمین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران امروز پنجشنبه دوم دی‌ماه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین روز رزمایش مشترک پیامبراعظم (ص) ۱۷ با شلیک موشک‌های نقطه زن کروز دریایی با برد متوسط و عملیات هوایی پهپاد‌های نیروی دریایی سپاه انجام شد.

شلیک موشک‌های نقطه زن کروز دریایی از سکو‌های شناوری و ساحلی و اصابت همزمان به هدف مشخص در دریا با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان عالی رتبه قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با موفقیت به انجام رسید.

همچنین در بخش دیگر برنامه‌های روز چهارم این رزمایش، عملیات هوایی پهپاد‌های نیروی دریایی سپاه یک پهپاد همزمان دو هدف را مورد اصابت قرار داد که با رصد و اشراف اطلاعاتی مواضع دشمن، کنترل و پایش منطقه عمومی تنگه هرمز و شرق آن و شلیک به مواضع دشمن فرضی صورت گرفت.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه این اقدام گفت: ساخت موشک‌های کروز دریایی در داخل کشور توسط دانشمندان جوان و انقلابی صورت گرفته و از قابلیت‌های این موشک‌ها رادار گریز بودن، مقاوم بودن برابر جنگ الکترونیک، هدف یابی در شرایط سخت، نقطه زنی هدف در سریع‌ترین زمان با کلاهک جنگی پر قدرت و رادار‌های ویژه این موشک‌ها این رزمایش را نسبت به سال گذشته متمایز کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: پهپاد‌های برد بلند نیروی دریایی سپاه با اقدامی ویژه با انجام عملیات‌های بالای سطح، ابتدا شناسایی اپتیکی با اسکن حرارتی و پایش سیگنالی و رله مخابراتی، بر فراز جغرافیای فعالیت دشمن وارد شده و با عمق بخشی و اشراف اطلاعاتی حداکثری و انتقال آنی تصویر صحنه نبرد به مبادی تصمیم گیر آغاز شد و در ادامه پهپاد‌های رزمی نقطه زن هوشمند و انهدامی، با دقت بالا و در کوتاه‌ترین زمان، موفق به از بین بردن مواضع دشمن شدند که اشرافیت پهپاد‌های رزمی و شناسایی در میدان عمل کاملا چشمگیر بود.

در این عملیات‌ها بطور همزمان از ۳ فروند پهپاد با قابلیت‌های متفاوت رزمی، شناسایی، اپتیکی، سیگنالی، رله مخابراتی و چند منظوره استفاده شد که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد.

رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران از دوشنبه ۲۹ آذرماه در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین آغاز شد.

دومین روز این رزمایش روز گذشته (سه‌شنبه ٣٠ آذرماه) برگزار شد. در این روز تمریناتی از جمله عملیات موشکی بالستیک علیه اهداف ثابت و متحرک دشمن، اصابت همزمان ۵ فروند موشک کروز به شناور دشمن، انهدام اهداف متحرک با بمب قائم و موشک الماس در رزمایش سپاه، بمباران اهداف ثابت و متحرک زمینی توسط جنگنده‌های سوخو ٢٢ و انهدام شناور‌های تندرو متخاصم با سلاح‌های ضدزره هدایت‌شونده انجام شد.

سومین روز از این رزمایش ( چهارشنبه اول دی‌ماه) نیز همچون روز دوم با اجرای تمرینات مختلفی همراه بود. انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد‌های رزمی «نزسا»، تاخت آب‌خاکی تیپ نیرو‌های مخصوص صابرین، ایجاد دیواره انفجاری توسط یگان‌های تخریب، اجرای عملیات بالگرد‌های تهاجمی هوانیروز، ایجاد چتر امن پدافندی توسط نیرو‌های پدافند ارتفاع پست، انهدام اهداف زمینی و دریایی توسط توپخانه، اجرای آتش تانک‌های مدرنیزه شده و بکارگیری مهمات مجاورتی توپخانه برای اولین بار جزو تمرینات این روز بودند.


بیشتر بخوانید

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسیح نصیری
۲۳:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
باسلام به مقام معظم رهبری ونضام جمهوری اسلامی ایران وخداقوت بده انشعلاه احسنت به شما دلیران عزیز ماداریم برای شمادعامی کنیم ماهم باشماهستیم اماده هستیم برکلا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
خدا قوت دلاوران. احسنت به شماها
آخرین اخبار