سومین روز رزمایش سپاه پاسداران/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه امروز چهارشنبه اول دی‌ماه آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه با محوریت مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های برگزیده این نیرو از سواحل و جزایر در جزیره لارک برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریو‌های محتمل آفندی و پدافندی را با موفقیت اجرا کردند.

پس از آن، یگان‌های نیروی زمینی سپاه با اشراف اطلاعاتی از وضعیت دشمن، اهداف شناسایی‌شده را آماج حملات سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین قرار دادند.

اجرای عملیات ضد هلی‌برن و دفاع چند لایه از جزایر با انجام تمرین‌های تخریب و انفجارات، موانع سد کننده و پدافند هوایی علیه جنگنده‌های دشمن در شرایطی نسبتاً واقعی دنبال شد.

سومین روز رزمایش سپاه/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

فرمانده نیروی زمینی سپاه: تانک‌های T-۷۲ به T-۹۰ ارتقاء پیداکردند

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: دکترین تاکتیکی خود را متناسب با تهدیدات جدید به روز رسانی کرده ایم. مسیر دکترین تاکتیکی ما تغییر کرده و تاکتیک‌ها متناسب با صحنه‌های عملیاتی و تهدیدات، ظرفیت و قابلیت انعطاف و تغییر پیدا کرده اند.

سردار پاکپور گفت: توانمندی‌های پهپادی نیروی زمینی سپاه ارتقا پیداکرده است. ما فناوری تولید و تکثیر پهپادی را به دست آورده و بومی کرده‌ایم. پهپاد‌های تهاجمی و رزمی ما می‌توانند هر نقطه‌ای را که نیاز باشد مورد هدف قرار دهند، به طوری که با این ابزار و طی شدن روند بلوغ و تجهیز این پرنده ها، هدف گیری و انهدام هر هدفی امکان‌پذیر شده است. ما با تلاش متخصصان صنایع دفاع و سازمان‌های جهاد خودکفایی به توانمندی موشک‌های نقطه زن مجهز شده ایم که در همین رزمایش نیز بخشی از این توانمندی عملیاتی خواهد شد.

او ادامه داد: فناوری‌های جنگ الکترونیک ما نسبت به گذشته تحول بسیار خوبی هم در ابعاد کمی و هم ابعاد کیفی پیدا کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در حوزه زرهی روی ارتقای سیستم کنترل آتش تانک‌ها کار کرده ایم و تانک‌های ما قادر هستند تا در فواصل چند کیلومتری هم با دقت، اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و سیستم کنترل آتش تانک‌های T-۷۲ ما به تانک T-۹۰ ارتقا پیدا کرده است. همچنین نیروی زمینی سپاه امروز در کوتاه‌ترین زمان، نیروی واکنش سریع خود را به منطقه عملیاتی انتقال داده و به اجرای عملیات می‌پردازد.

سومین روز رزمایش سپاه/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد‌های رزمی «نزسا»

در ادامه مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پهپاد‌های رزمی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ضمن پایش منطقه رزمایش نسبت به انهدام اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند. پهپاد‌های مهاجر ۶ نیروی زمینی سپاه مجهز شده به بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن «قائم» و با استفاده از موشک‌های نقطه‌زن، اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را با دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

علاوه بر این، پهپاد‌های انتحاری نیروی زمینی سپاه نیز که به تازگی به سازمان رزم این نیرو الحاق شده‌اند با پرواز بر فراز منطقه رزمایش، اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند.

سومین روز رزمایش سپاه/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

تاخت آب‌خاکی تیپ نیرو‌های مخصوص صابرین

در ادامه مرحله نهایی رزمایش، تیپ نیرو‌های ویژه صابرین عملیات تاخت آبخاکی و سرپل گیری در منطقه دشمن را با موفقت اجرا کرد.

در این مرحله نیرو‌های ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه با نفوذ به ساحل دشمن فرضی ضمن انهدام اهداف از پیش تعیین شده موفق به تصرف بخشی از منطقه به عنوان سرپل عملیات شدند.

سومین روز رزمایش سپاه/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

ایجاد دیواره انفجاری توسط یگان‌های تخریب

همچنین نیرو‌های تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی با اجرای عملیات ضد هلی برن با بهره گیری از پشتیبانی آتش یگان‌های زرهی مانع از نفوذ دشمن به منطقه خودی شدند.

همچنین یگان‌های مهندسی و تخریب نیروی زمینی سپاه با طراحی و اجرای انفجارات گسترده یک لایه دفاعی مستحکم در برابر نیرو‌های دشمن فرضی ایجاد کردند.

در این مرحله یگان‌های تخریب نزسا با بهره گیری از مهمات و مواد منفجره بومی و هوشمند در حجم بالا موفق به ایجاد یک دیواره انفجاری و ایجاد یک خندق برای جلوگیری از نفوذ نیرو‌های دشمن به منطقه خودی شدند.

سومین روز رزمایش سپاه/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

اجرای عملیات بالگرد‌های تهاجمی هوانیروز

در ادامه مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷، عملیات هجومی بالگرد‌های هوانیروز سپاه به‌منظور انهدام مواضع دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد.

در این مرحله بالگرد‌های «کبرا»، «طوفان» و «میل ۱۷» هوانیروز سپاه با بکارگیری مهمات بومی نسبت به اجرای پشتیبانی آتش هوایی از نیرو‌های عمل‌کننده در رزمایش اقدام کردند.

سومین روز رزمایش سپاه/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

ایجاد چتر امن پدافندی توسط نیرو‌های پدافند ارتفاع پست

در ادامه مرحله نهایی از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های پدافندی نیروی زمینی سپاه موفق به انهدام پهپاد دشمن فرضی در آسمان منطقه رزمایش شدند.

همچنین یگان‌های پدافند هوایی با بهره‌گیری از سامانه‌های توپخانه‌ای و موشک‌های دوش‌پرتاب نسبت به تأمین پوشش پدافندی ارتفاع پست از نیروی‌های عمل‌کننده در منطقه رزمایش اقدام کردند.

سومین روز رزمایش سپاه/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

انهدام اهداف زمینی و دریایی توسط توپخانه

در ادامه مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه با اجرای آتش سنگین علاوه بر پشتیبانی از نیرو‌های عمل‌کننده مواضع و استحکامات دشمن فرضی را در هم کوبیدند.

در این مرحله، توپخانه نیروی زمینی سپاه با بکارگیری توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۵ میلی‌متری، راکت‌انداز‌ها و موشک‌های نقطه‌زن، با بکارگیری گلوله‌های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

علاوه بر این، در این رزمایش برای نخستین مرتبه توپخانه نیروی زمینی سپاه با بکارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را نیز منهدم کرد.

سومین روز رزمایش سپاه/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

اجرای آتش تانک‌های مدرنیزه شده

در ادامه رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های زرهی نیروی زمینی سپاه با اجرای تک زرهی و مانور احاطه‌ای، موفق به انهدام مواضع دشمن فرضی شدند.

نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تانک‌های «تی ۷۲»، «تی ۷۲ ام ارتقا یافته» و خودرو‌های رزمی پیاده‌نظام «بی ام پی ۲» نسبت به اجرای آتش و پشتیبانی از نیرو‌های عمل‌کننده در منطقه رزمایش اقدام کرد.

تانک‌های بکارگیری شده در این رزمایش به سیستم‌های کنترل آتش پیشرفته با امکان شلیک در شب از مسافت سه کیلومتری مجهز شده‌اند.

سومین روز رزمایش سپاه پاسداران/ از تمرین دفاع مستحکم از سواحل و جزایر تا حضور تانک‌های ارتقاء یافته

بکارگیری مهمات مجاورتی توپخانه برای اولین بار

در ادامه مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه، یگان‌های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه با اجرای آتش سنگین علاوه بر پشتیبانی از نیرو‌های عمل کننده مواضع و استحکامات دشمن فرضی را در هم کوبیدند.

توپخانه نیروی زمینی سپاه با بکارگیری توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۵ میلیمتری و راکت اندازه‌ها و موشک‌های نقطه زن، با بکارگیری گلوله‌های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

علاوه بر این در این رزمایش برای نخستین مرتبه توپخانه نیروی زمینی سپاه با به بکارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را نیز منهدم کرد.

رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران از دوشنبه ۲۹ آذرماه در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

دومین روز این رزمایش روز گذشته (سه‌شنبه ٣٠ آذرماه) برگزار شد. در این روز تمریناتی از جمله عملیات موشکی بالستیک علیه اهداف ثابت و متحرک دشمن، اصابت همزمان ۵ فروند موشک کروز به شناور دشمن، انهدام اهداف متحرک با بمب قائم و موشک الماس در رزمایش سپاه، بمباران اهداف ثابت و متحرک زمینی توسط جنگنده‌های سوخو ٢٢ و انهدام شناور‌های تندرو متخاصم با سلاح‌های ضدزره هدایت‌شونده انجام شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بهتر بدونید دشمن مقابل اینقدر ساده نیست که با این تاکتیک ها بشه عقب نشینی دادش طرف با استفاده جنگنده ها و بمب افکنده هاش و با استفاده بمب های دور ایستا از فاصله 1000 کیلومتری ابتدا اهداف استراتژیک مثل نیروگاه ها و مراکزی راداری و پدافندی ما رو میزنه بدون اینکه به مرزهای ما نزدیک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
تانک های T 72 همه باید به T 90 ارتقا پیدا کنن نه سه چهار تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
هوافضا سپاه باید کولاک کنه
آخرین اخبار