جنرال فرید:

حلقه خاص اشرف غنی عامل اصلی سقوط افغانستان بودند

فرمانده نیروهای کوماندوهای پیشین، می‌گوید که حمدالله محب مشاور امنیت ملی اشرف غنی عامل اصلی سقوط افغانستان به دست طالبان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال فرید احمدی فرمانده نیروهای ارتش پیشین تاکید کرده که حمدالله محب به حدی در تخریب جمهوریت نقش داشت که رییس استخبارات پاکستان نقش داشت.

او گفته که فرمان عقب نشینی نیروها در برابر طالبان از سوی شورای امنیت صادر می‌شد.

این جنرال کارکشته افغان که دستکم سه بار در جنگ زخمی شده می‌گوید محب مسئول درجه یک تسلیم ارتش در برابر طالبان است و شک دارد که او یک افغان باشد.

جنرال فرید احمدی افزود محب از آدرس شورای امنیت چهره‌های جوان و بیگانه با دکترین و رهبری اردو را در راس فرماندهی این نهاد مهم امنیتی تعیین می‌کرد.

این فرمانده پیشین عملیات‌های خاص کوماندو همچنین گفت که یک روز پیش از سقوط کابل حدود ده هزار نیروی امنیتی در پایتخت بود و دلیل این که از شهر دفاع نکردند، فقدان رهبری و اراده برای دفاع بود.

او افزود که اشرف غنی، رییس‌جمهور پیشین و حلقه خاص او بیشتر آمادگی فرار داشتند تا اینکه از شهر دفاع کنند.

این فرمانده پیشین می‌گوید انگیزه نیروها برای مقاومت زمانی از بین رفت که مشروعیت نظام زیر سوال رفت، فساد گسترده شد و اختلافات بین سیاستمداران کشور به اوج رسید.

جنرال فرید احمدی می‌گوید حدود 50 جنرال کارکشته به‌دلیل سیاست‌های غلط شورای امنیت و حلقه خاص غنی از اردو بیرون شدند که اگر می‌بودند شاید وضعیت فرق می‌کرد.

این فرمانده ارتش در ادامه گفت که جنرال‌ها و افسران ارتش تحت تعقیب طالبان قرار دارند و شب‌ها از خانه‌های‌شان بازدشت شده و سپس شکنجه یا کشته می‌شوند. 

او از امریکا و دیگر متحدان پیشین افغانستان خواست برای نجات آنها کاری بکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار