امرخیل:

در سقوط افغانستان «بسم الله خان» مقصر بود نه اشرف غنی

والی پیشین ننگرهار اظهار داشت که در سقوط دولت پیشین، «بسم الله خان محمدی»، وزیر دفاع مقصر بود نه اشرف غنی.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ضیاالحق امرخیل، والی پیشین ننگرهار و از افراد نزدیک به اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که در سقوط دولت پیشین، «بسم الله خان محمدی»، وزیر دفاع مقصر بود نه اشرف غنی.

امرخیل همچنین افزوده است که اشرف غنی یک شخص وطن‌دوست است و او از شنیدن حرف‌های که غنی را خائن ملی و یا فراری می‌گویند، جدا ناراحت می‌شود.

او بسم الله خان محمدی، وزیر دفاع پیشین را مسئول سقوط افغانستان خواند و گفت: مقام‌های امنیتی به ویژه وزیر دفاع پیشین مسئول سقوط کشور است؛ اما همه در سقوط نظام کماکان مسئولند.

وی افزود: مسائلی در مذاکرات دوحه جریان داشت که از مردم افغانستان پنهان نگهداشته شده است.

به گفته وی، انتقال قدرت از سوی اشرف غنی تاثیری بر وضعیت نداشت زیرا به باور او، وضعیت جنگی بود و طالبان توانست قدرت را به زور به دست بگیرد.

والی پیشین ننگرهار در ادامه گفت که به طالبان مشورت داده که حکومت همه شمول ایجاد کند و تاجیک‌ها ، هزاره‌ها و سایر اقوام را در حکومت شریک کند.

همچنین، امیرخیل گفت که از تصمیمش در انتخابات ۲۰۱۴ که در نتیجه آن اشرف غنی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد، اصلا پشیمان نیست. وی افزوده است که عبدالله عبدالله قصد رسیدن به ریاست جمهوری را نداشت و بیشتر باج گیری می‌کرد.

امرخیل در انتخابات ۲۰۱۴ به جعل و تقلب در حمایت از غنی متهم است. این انتخابات به دلیل تقلب در آرای مردم، به انتخابات گوسفندی ملقب شد و در صدای منسوب به امیرخیل که در آن زمان منتشر شد صندوق های آرای مردم به صورت رمزی گوسفند گفته شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.