آمریکا:

موسسات مالی خارجی در صورت دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه پکن مجازات می‌شوند

آمریکا اعلام کرد ۵ نفر از مقامات چینی که پیشتر تحریم شده بودند در بر هم زدن نظام دموکراسی در هنگ کنگ دست داشته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در گزارش شش ماهه وزارت امور خارجه به کنگره نام پنج مقام چینی به نام‌های چن دونگ، هه جینگ، لو شینینگ، تان تینویی و یین زونگ هوا که همگی از معاونان دفتر ارتبط هنگ کنگ در چین هستند را در لیست تحریمی خود قرار داد.

به این ترتیب لیست افرادی که از اکتبر سال گذشته میلادی به قوانین خودمختاری هنگ کنگ به گفته مقامات آمریکایی تعدی کرده اند به ۳۹ نفر رسید.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه این تحریم‌ها هشدار داد: در صورتی که موسسات مالی خارجی آگاهانه به افراد نامبرده وارد مراودات تجاری و بازرگانی شوند آن‌ها نیز مشمول تحریم‌های واشنگتن خواهند شد.

آمریکا می‌گوید این روز‌ها به شدت از اقدامات پکن برای ایجاد اختلال در انتخابات شورای قانونگذاری هنگ کنگ که ۱۹ دسامبر برگزار شد نگران است.

آمریکا تا به حال هیچ موسسه مالی را به دلیل ارتباط با افراد نامبرده تحریم نکرده است. ولی این بار اعلام کرده اگر موسسه‌ای این تحریم‌ها را نقض کند خود شامل اعمال تحریم‌های ثانویه از جمله محدودیت در وام‌های دریافتی از آمریکا، دریافت ارز‌های خارجی، انجام معاملات اموال و صادرات خواهد شد.

این پنج نفر از مقامات چینی جزء هفت نفری بودند که در ماه ژوئیه به دلیل آنچه واشنگتن سرکوب جریان دموکراسی در هنگ کنگ خوانده است توسط آمریکا تحریم شدند.

روز گذشته انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند در بیانیه‌ای مشترک نسبت به وضعیت دموکراسی در هنگ کنگ به شدت ابراز نگرانی کردند. در این بیانیه آمده است: ما وزرای خارجه استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلیس به همراه وزیر خارجه آمریکا نسبت به نتیجه انتخابات شورای قانونگذاری هنگ کنگ و روند فرسایشی دموکراسی به شدت نگرانیم.

سخنگوی سفارت چین در انگلیس در واکنش به این بیانیه این اظهارات را غیرمسئولانه دانست و گفت: کشور‌های غربی تلاش می‌کنند حقایق را تحریف کرده و روند انتخابات را بی اعتبار کنند.

وی تاکید کرد: مقامات غربی به شدت در امور داخلی چین دخالت و اصول روابط بین المللی را نقض می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
فقط سازمان ملل حق داره کسی رو تحریم کنه نه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
دخالت ممنوع
آخرین اخبار