مدیرکل بهزیستی استان خبرداد:

غربالگری شنوایی ۹۸ درصدی نوزادان و شیر خواران آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از غربالگری شنوایی بیش از ۳۴ هزار نوزاد و شیر خوار در استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعید فریور در خصوص اجرای این طرح طی سال جاری افزود: در ۸ ماهه اول سال جاری از تعداد ۳۴هزار و ۸۷۳ نوزاد متولد شده در استان تعداد ۳۴هزار و ۱۹۲ معادل ۹۸.۰۴ درصد تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفتند و از این تعداد یک نوزاد برای کاشت حلزون،۳ نوزاد برای دریافت سمعک و ۵ نوزاد به متخصص ارجاع شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های لازم امسال نیز حداقل ۹۹ درصد نوزادان تحت پوشش برنامه قرار گیرند.

فریور اظهارکرد:طی سال گذشته نیز با اجرای موفق برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران با هدف تشخیص و مداحله زود هنگام شنوایی در راستای پیشگیری و درمان اختلالات شنوایی با مشارکت و همکاری معاونت امور بهداشتی و معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه، صدا و سیما، مراکز شنوایی همکار برنامه و والدین نوزادان و شیر خواران در استان از تعداد ۵۲هزار و ۹۹۸ نوزاد متولد شده در سطح استان تعداد ۵۲هزار و ۵۷۳ نوزاد معادل ۹۹.۱۹ درصد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از بین نوزادان غربال شده، تعداد ۳ نوزاد برای کاشت حلزون، ۵ نوزاد برای دریافت سمعک و ۱۰ نوزاد به متخصص ارجاع شده اند.

فریور خاطر نشان کرد: در اجرای این برنامه از اعتبارات سازمان بهزیستی و کمک افراد خیر به نوزادان خانواده‌های نیازمند هزینه‌های تهیه سمعک، عمل کاشت حلزون و هزینه‌های کلاس‌های تربیت شنیداری و... پرداخت می‌گردد.

مدیرکل بهزیستی استان درنهایت به والدین نوزادان و شیر خواران توصیه کرد: جهت اطمینان از وضعیت شنوایی نوزادان در اولین فرصت پس متولد شدن به مراکز شنوایی مجری برنامه مذکور مراجعه و در صورت نیاز به مراجعه به سطوح تخصصی در جهت پیشگیری و درمان به موقع همکاری کنند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.