۱۱ درصد از معلولان آذربایجان غربی ناشنوا هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت:ناشنوایان ۱۱ درصد از جامعه معلولان آذربایجان غربی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۱ درصد از معلولان استان را ناشنوایان تشکیل می‌دهد اظهار کرد: در راستای شناسایی مشکلات احتمالی نوزادان تیم‌های شنوایی‌سنجی در زایشگاه‌های استان مستقر شدند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اضافه کرد: از ۵۹ هزار و ۲۵۶ معلولان تحت پوشش بهزیستی استان شش هزار و ۶۹۶ نفر ناشنوا هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: سه هزار و ۷۸۸ نفر از ناشنوایان نیز مستمری‌بگیر این سازمان هستند.

فریور با اشاره به خدمات ویژه بهزیستی استان به ناشنوایان افزود: ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی به خانواده‌ها و کودکان ناشنوا و کمک به تهیه وسایل کمک توانبخشی از جمله سمعک و کاشت حلزون از جمله اقدامات بهزیستی استان است.

فریور ادامه داد: در هشت مرکز آموزشی ۳۱۵ ناشنوا از خدمات آموزشی این واحد‌ها بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در این راستا ۹۹.۸۱ درصد از نوزادان از اولین روز‌های تولد شنوایی سنجی می‌شود و در صورت وجود مشکل به مراکز مرتبط برای رفع ارجاع داده می‌شود.

او در ادامه با اشاره به آموزش‌ها در ایام کرونا تصریح کرد: با شروع کرونا مراکز حرفه‌آموزی و آموزشی معلولان تعطیل شد که در این راستا به منظور جلوگیری از عقب ماندن فرایند آموزش، این خدمات آموزشی در فضای مجازی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.