مدیرکل فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در تولید فرآورده‌های طبیعی

بهفر گفت: شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌ها به جایگاه خوبی رسیده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالعظیم بهفر، مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در نشست خبری گفت: رویکرد سازمان غذا و دارو به مکمل‌ها، تلفیق بین صنعت و دانشگاه است.

او افزود: شرکت‌های دانش بنیان نیز در زمینه تولید فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌ها به جایگاه خوبی رسیده اند. به همین منظور مسیر سبز برای  این شرکت‌ها در زمینه تولید فرآورده‌های طبیعی و مکمل‌ها فراهم شده است.

بهفر ادامه داد: صدور مجوزهای صادرات مکمل‌ها تسهیل یافته است، براین اساس  واردات مکمل‌ها به سمت صفر شدن حرکت کرده و از سال‌های گذشته به سمت کاهش واردات پیش رفته ایم.

او بیان کرد: اکثر فرآورده‌های طبیعی و مکمل در کشور دارای اصالت هستند. در افق ۱۴۰۴ ما جلوتر از برنامه حرکت کرده ایم. به طوری که تا پایان مرداد ۱۴۰۰، تعداد ۴۲۹۱ مجوز برای داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی صادر شده که این عدد برای افق ۱۴۰۴، ۲۳۰۰ مجوز است. یعنی، ۱۸۶ درصد جلوتر از برنامه هستیم.

مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو گفت: عرضه مکمل‌ها در باشگاه‌های ورزشی اصولی نیست. مکمل‌ها، حکم دارو دارند اگر عارضه‌ای برای مصرف کنندگان پیش آید، این باشگاه‌های ورزشی هستند که باید جوابگو باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.