واکنش سازمان غذا و دارو به خبر کمبود بی سابقه دارو

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود‌ دارو نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده و آمار‌های منتشر شده درباره کمبود بی سابقه دارو صحیح نیست.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به خبر کمبود بی سابقه دارو اظهار کرد: گزارش کمبود دارو برای ما جای تعجب داشت چرا که کمبودها نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است و آمارهای منتشر شده صحیح نیست.

وی ادامه داد: این بحث ها را کسانی مطرح می‌کنند که نگران انتقال ارز دارو به بیمه‌ها هستند چرا که در این صورت ارز به دست مردم و بیماران می‌رسد و ما داروهای خاص را توانسته ایم تامین کنیم، کار روزمره ما این است که کمبودهای یک و سه ماه را بررسی و رفع کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: آمارهای کمبود سه ماهه و ۶ ماهه مطرح می‌شود و یکی از اقدامات ما رفع کمبودهای سه ماهه داروهاست. ما ارز را به سختی تامین کرده ایم و ترجیح می‌دهیم ارز ترجیحی را به داروهای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
یعنی آلان کمبود نداریم ؟!
Japan
Live
۱۸:۰۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
با کدملی و دفترچه ما بارها دارو خریده شده پیگیر شدیم
انگار دای با دیوار حرف میزنی
میگن فوقش حریمه میشن
برای کسی داروی ۷۰ تومن بیمه رو ۲۰ میلیون میفروشی هر دونه
حریمه شم میکشه روش
هرچی بلا سرمون بیادحقمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
چرا نظارت روی داروخانه ها نیست دیابتی هستم قرصهای دیابت نیست و بعضی از داروخانه ها به قوم وخویشان خود میدهند ولی به افراد عادی نمیدن چرا دولت دیابتیها را ار طریق انجمن دیابت شهر ها درمان نمیکنند که هم داروهایشان در دسترس قرار دهند وهم پزشکان آنها را مداوا کنند با هزینه کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
حتی داروهای داخلی و ساده هم کم یاب شدند.چرا باید دغدغه های مردم در این سطح پایین
Iran (Islamic Republic of)
a
۰۸:۵۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
از ابتدا دولت جدید چندین قلم دارو از جمله ویکتوزا و گارداسیل و...نایاب شدند مرحبا اخی
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۸:۴۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
آمارها صحیح است . بنده 15 سال در تولید دارو کار کردم. مشکل تولید کننده ها نبود ارز دولتی و پایین بودن قیمت دارو است. دارویی که بالای 8 تولید کننده دارد در کشور تولید نمیشود چرا که تولید آن صرفه اقتصادی ندارد. هزینه های تولید بالا رفته ، فقط حقوق پرسنل و قیمت دارو بالا نرفته است متاسفانه
آخرین اخبار