نورپردازی بناهای تاریخی اصفهان

مدیر بهینه‌سازی شهرداری اصفهان از بهینه‌سازی تجهیزات نورپردازی ۳۰ بنای تاریخی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مهدی حسینی  مدیر بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۸۰ درصد از بنا‌های تاریخی شهر اصفهان دارای نورپردازی است که مسئولیت نگهداری و ارتقای کیفی آن بر عهده شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف نگهداری، بهینه‌سازی و ارتقای کیفی تجهیزات نورپردازی در این بنا‌ها می‌شود، گفت: در این راستا سعی می‌شود از پیمانکاران و نیرو‌های متخصص در حوزه بنا‌های تاریخی استفاده شود.

وی گفت: کارشناسان مدیریت بهینه‌سازی با بازدید‌های شبانه متعدد و شناسایی معایب و تجهیزات مربوطه، نسبت به بهینه‌سازی و نگهداری هر چه بهتر بنا‌های تاریخی اقدام می‌کنند.

مدیر بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به همکاری حوزه معاونت خدمات شهری با سازمان میراث فرهنگی در خصوص ارتقای سیستم روشنایی و نورپردازی میدان امام (ره)، پل خواجو، مسجد جامع و … گفت: بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات این مجموعه با بهره‌گیری از گروه‌های حرفه‌ای و متخصصان انجام می‌شود و این مدیریت در حوزه پروژه‌های تاریخی با نظارت و همکاری کارشناسان و نمایندگان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و توسط پیمانکاران زبده، پروژه‌های خود را به پیش می‌برد.

وی گفت: نورپردازی مناسب و اصولی فضا‌های مختلف شهری موجب ارتقای کارایی محیط‌های شهری می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حفظ و نگهداری آثار تاریخی در هنگام اجرای عملیات نورپردازی اصلی‌ترین دغدغه مجریان این پروژه‌ها است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.