طرح مدیریت کرونا در ناوگان حمل و نقل شهری شاهرود آغاز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: طرح مدیریت کرونا از یکشنبه با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس در ناوگان حمل و نقل شهری شاهرود اجرا می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: این طرح با همکاری کارشناسان حوزه بهداشت، گروه نظارتی تاکسیرانی و شهرداری در شهر شاهرود اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه گیرنده و ارائه دهنده خدمت در ناوگان حمل و نقل شهری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ابراز داشت: استفاده از ماسک و دریافت ۲ دُز واکسن با ارائه کارت واکسن، ملاک ارزیابی این طرح است و در صورت نداشتن کارت واکسن باید جواب آزمایش «PCR» منفی طی ۷۲ ساعت گذشته را به همراه داشته باشند.

چمن با بیان اینکه گونه ویروس «دلتا» هنوز فعال و در حال چرخش است، تصریح کرد: شیوع سویه جدید «اُمیکرون» به سرعت در دنیا و همسایگی کشور ما رو به گسترش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به آیین پیش رو «شب یلدا» اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود باید از هرگونه تجمع، گردهمایی و دورهمی پرهیز شود، احترام و احوالپرسی به سالمندان و بزرگتر‌ها به شکل مجازی و از راه دور انجام شود.

وی با بیان اینکه سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در معرض آسیب جدی تری قرار دارند، اظهار داشت: به بهانه دورهمی شب یلدا نباید سلامتی آن‌ها را به مخاطره بیندازیم.

چمن به تزریق دُز اول واکسن ۹۳ درصد از جمعیت شهرستان‌های شاهرود و میامی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۸ درصد از جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه تزریق دُز سوم «یادآور» به تازگی آغاز شده است، افزود: تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت بالای ۴۰ سال در شاهرود و میامی دُز سوم را تزریق کردند.

به گفته وی، یکی از مهمترین راهکار‌ها در مقابله با امواج بعدی همه گیری، تسریع و تعجیل در امر واکسیناسیون است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار