امضای توافق تجارت آزاد میان انگلیس و استرالیا

انگلیس از امضای قرارداد تجارت آزاد با استرالیا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی، انگلیس اعلام کرد قرارداد تجارت آزاد با استرالیا به امضا رسانده؛ قراردادی که به گفته این کشور به نفع مصرف کنندگان و شرکت‌ها خواهد بود.

وزارت تجارت بین الملل انگلیس در بیانیه ای، این توافقنامه را «تاریخی» خواند و گفت: این توافق، استاندارد‌های جدید جهانی در زمینه‌های دیجیتال و خدمات را تعیین می‌کند و فرصت‌های جدیدی را برای انگلیسی‌ها و استرالیایی‌ها ایجاد خواهد کرد.

این قراداد در حالی به امضای دو طرف رسیده که پارلمان‌های دو کشور نیز نیاز است تا آن را به تصویب برسانند. بر اساس این گزارش، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اسکات مورسون، همتای استرالیایی وی بر اصول کلی این توافقنامه در ماه ژوئن توافق کرده بودند.

بر طبق بیانیه وزارت تجارت بین الملل انگلیس، مذاکره کنندگان تمامی بند‌های این توافق را به پایان رساده اند. این توافقنامه ۱۰.۴ میلیارد پوند استرلینگ دیگر را بوسیله برداشتن قوانین گمرکی بر ۱۰۰ صادرات دو کشور، در تجارت فراهم می‌کند.

گفتنی است این، نخستین توافق تجاری جدیدی است که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) انگلیس آن را به امضا می‌رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار