نخستین دوره آموزش کارشناسی بهورزی در مهاباد برگزار شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: نخستین دوره آموزش بهورزی مهاباد در مقطع کارشناسی با حضور ۱۳ نفر از پذیرفته شدگان بهورزی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: نخستین دوره آموزش بهورزی مهاباد در مقطع کارشناسی با حضور ۱۳ نفر از پذیرفته شدگان بهورزی در مرکز آموزش بهورزی این شهرستان از اوایل آبان ماه کلید خورده است.

وی گفت: از تعداد ۱۳ دانش آموز بهورزی ۳ نفر مربوط به شهرستان مهاباد و ۱۰ نفر مربوط به شهرستان سردشت می‌باشد.

حسینی گفت: کیفیت کار بهورزان به عنوان اولین افراد ارائه دهنده خدمات در خانه‌های بهداشت در سطح اول پیشگیری و برقراری ارتباط صحیح با مردم همراه با جلب اعتماد، تاثیر بسزایی در سلامتی جمعیت تحت پوشش دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: افراد واجد شرایط کارشناسی بهورزی باید فارغ التحصیل رشته‌های بهداشت محیط، پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، بهداشت عمومی، بهداشت خانواده، مامایی، پرستاری که در آزمون ورودی حدنصاب نمره لازم را کسب کنند.

وی افزود: پس از طی کردنن مراحل مصاحبه و گزینش و کسب بالاترین نمره در میان پذیرفته شدگان هر روستا در فضای رقابتی به عنوان فراگیران کاردانی و کارشناسی بهورزی در مراکز آموزش بهورزی دوره تطبیقی خود را آغاز می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: تمامی فراگیران کاردانی و کارشناسی بهورزی باید دوره تطبیقی خود را به مدت ۷۰۰ ساعت در طول ۴ ماه گذرانده و سپس به عنوان بهورز در خانه‌های بهداشت روستای مورد نظر خود به کار گیری می‌شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.