مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد:

بهورزان زیربنای اصلی نظام سلامت در کشور هستند

حسینی گفت: فعالیت بهورزان در سراسر کشور و نقاط دور افتاده مانند زیر بنای یک ساختمان، دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مراسم تجلیل از بهورزان نمونه مهاباد با حضور مدیر شبکه، رئیس مرکز بهداشت، رئیس بیمارستان با بهورزان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ضمن تبریک روز بهورز، فعالیت بهورزان را به زیر بنای ساختمان تشبیه و اظهار کرد: فعالیت بهورزان در سراسر کشور و نقاط دور افتاده مانند زیر بنای یک ساختمان که جزو ستون‌های اصلی یک سازه و سبب استحکام یک ساختمان می‌باشد اگر چه ممکن است دیده نشود، ولی کار و فعالیت شما ضامن سلامت جسم و روح و روان جامعه است.

حسینی افزود: به خاطر عدم تجمع در شرایط فعلی بیماری کرونا از هر مرکز خدمات جامع سلامت روستایی یک نفر به عنوان نمونه معرفی شد کسب موفقیت مربی بهورزی نمونه کشوری، سه نفر نمونه استانی و ۱۳ نفر نمونه شهرستانی نشانگر فعالیت و تلاش بی شائبه همه عزیزان بهورز در همه نقاط روستایی شهرستان است.

امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد نیز در این مراسم گفت: بهورزان توانمند شهرستان در سرشماری‌ها و برنامه غربالگری فشار خون و اجرای برنامه سراسری واکسیناسیون هر جا که مرکز بهداشت به مشکل برخورد پای کار بودند.

وی با تشبیه نظام سلامت به یک پرنده، افزود: نظام سلامت دارای دو بال بهداشت و درمان است، پرنده نظام سلامت برای به پرواز به در آمدن باید هر دو بال به صورت همزمان و نظامند پر کشیده تا پرنده به پرواز درآید که خوشبختانه این تعامل سازنده در شبکه بهداشت و درمان مهاباد وجود دارد.

در پایان از مربی بهورز نمونه کشوری و ۱۶ بهورز نمونه استانی و شهرستانی توسط مسئولان شبکه در حیاط مرکز بهداشت بدلیل جایز نبودن ماندگاری بیشتر از حد متعارف در فضای بسته تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.