۳۰۶ کیلومتر از جاده‌های کردستان زیرپوشش اینترنت ۴ G همراه اول قرار دارد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در استان وجود دارد که ۳۰۶ کیلومتر آن زیرپوشش اینترنت ۴ G همراه اول است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم ادریسی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه در برخی نقاط جاده‌ای، پوشش تلفن همراه به صورت همپوشانی و توسط هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل صورت گرفته است، اظهار داشت: ۵۶۵ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان زیرپوشش اینترنت نسل سه و یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر نیز تحت پوشش نسل دوم قرار دارد.

ادریسی تعداد خطوط فعال همراه اول در استان را یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۵ خط اعلام و اضافه کرد: پوشش جمعیتی نسل چهارم همراه اول در استان ۷۵ درصد، نسل سوم ۷۶ درصد و نسل دوم ۹۱.۶ درصد است.

او با اشاره به وجود ۸۵۳ سایت نسل دوم، ۳۸۲ سایت نسل سوم و ۳۳۰ سایت نسل چهارم همراه اول، ۲۸۱ سایت ۳ G و ۲۷۸ سایت ۴ G ایرانسل و ۳۷ سایت نسل سوم رایتل، افزود: ۹۱۳ کیلومتر از جاده‌های استان زیرپوشش اینترنت ایرانسل نسل ۲ G، ۶۴۵ کیلومتر ۳ G و ۲۶۵ کیلومتر نیز ۴ G است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان پوشش جمعیتی نسل دوم، سوم و چهارم ایرانسل در کردستان را به ترتیب ۷۷.۶۹ درصد، ۷۳.۵۱ درصد و ۴۵.۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در مجموع ۶۹۸ هزار و ۷۴۲ خط ایرانسل در کردستان فعال است.

ادریسی با اشاره به اینکه ۱۹۳ هزار و ۷۹۳ خط رایتل در استان فعال است، اظهار داشت: پوشش جمعیتی رایتل نسل سوم ۴۵.۲ درصد بوده و نسل چهارم نیز صفر است، ۱۹۱ کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی استان زیرپوشش ۳ G رایتل و یک کیلومتر هم ۴ G است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

برچسب ها: اینترنت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.