ارتقای پهنای باند اینترنت در ۳۵ روستای کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با نصب سوئیچ در مراکز روستایی و برگردان بستر‌های ارتباطی، پهنای باند ۳۵ روستای استان از حدود ۶ تا ۱۲ مگ به ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ مگ افزایش یافت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه، نصب سوئیچ در مراکز روستایی و برگردان بستر‌های ارتباط به منظور ارائه اینترنت مخابراتی با کیفیت بالاتر به مشتریان ساکن در نقاط روستایی صورت گرفته است؛ اظهار کرد: عملیات برگردان در روستا‌های گلالی و وینسار ازبستر فایبر هوم، بر روی CWDM اجرا شده و میزان ۱۰۰ مگ پهنای باند به آن‌ها اختصاص داده شد.

حکمت نصب سوئیچ در مرکز کلکان با UPLINK ۱۰۰۰ مگ و برگردان روستا‌های کلکان، آب باره، عالیجان، بست، بناوچان، توکلان، دره وزان، شریف آباد، گل قلعه، کانی سفید، کیله کبود، ظفر آباد، چول بلاغ و کتک را از دیگر پروژه‌های انجام شده دانست.

او به نصب سوئیچ در مرکز کوله دیواندره اشاره کرد و اظهار کرد: ۱۰۰۰ مگ پهنای باند به روستا‌های قجر، هزارکانیان، زاغه علیا و سفلی، آغ بلاغ، ابراهیم آباد، زاغه و کپک اختصاص یافت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان همچنین به نصب سوئیچ در مرکز سنته سقز و اختصاص ۱۰۰۰ مگ پهنای باند به شهر صاحب و روستا‌های باشماق، گورباباعلی، کرفتو و قلعه کهنه اشاره کرد.

حکمت افزود: در مرکز بوریدرسوئیچ اختصاصی نصب شده و میزان ۱۰۰۰ مگ پهنای باند به روستا‌های بوریدر، چشمیدر، دژن، پایگلان، بیساران و هرسین تعلق گرفت.

او در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات همکاران حوزه انتقال در منطقه خاطرنشان کرد: این مجموعه با بهره‌گیری از تمام توان و پتانسیل‌های موجود در راستای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مشتریان همت می‌گمارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به نیاز روز افزون مشتریان به بستر‌های دیتا و انجام امورات خود بر این بستر تصریح کرد: باتوجه به اولویت‌های در نظر گرفته شده، پروژه‌های مختلفی در سطح استان اجرا خواهد شد.

حکمت توسعه و افزایش پهنای باند به میزان قابل توجه در ۳۵ روستای فوق را نمونه بارز این اقدامات اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.