تشکیل کمیسیونی برای ارزیابی جنگ افغانستان در کنگره آمریکا

کنگره آمریکا تشکیل کمیسیونی برای بررسی جنگ افغانستان و پیامد‌های آن را به تصویب رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کنگره آمریکا روز چهارشنبه به تشکیل کمیسیونی به منظور ارزیابی ناکامی‌های ۲۰ سال جنگ در افغانستان در پی پیروزی طالبان در این کشور رای مثبت داد.

این کمیسیون، بخشی از بسته دفاعی سالانه ۷۶۸ میلیارد دلاری است که پس از آن که هفته گذشته مورد تایید کنگره آمریکا قرار گرفت. پیش بینی می‌شود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که ماه اوت در اقدامی جنجالی به منظور پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ کشورش نیرو‌های آمریکایی را از افغانستان خارج کرد، این مصوبه را موسوم به "قانون مجوز دفاع ملی" امضا کند.

کمیسیون افغانستان متشکل از ۱۶ عضو خواهد بود که توسط دو حزب اصلی آمریکا منصوب خواهند شد. این کمیسیون ضرب الاجلی برای انتشار گزارشی اولیه ظرف یک سال پس از نخستین جلسه خود و گزارشی نهایی ظرف سه سال دریافت کرده است.

در این مصوبه آمده است: "کمیسیون باید ارزیابی جامعی از جنگ در افغانستان انجام دهد و توصیه‌هایی ارائه کند که با توجه به درس‌های راهبردی و تاکتیکی آموخته شده از جمله تاثیر افزایش و کاهش نیرو‌ها و ضرب الاجل‌های تعیین شده، هدایتگر عملیات آینده باشد".

این کمیسیون همچنین آغاز جنگ افغانستان به دستور جرج بوش، رئیس جمهور پیشین و سیاست آمریکا درباره افغانستان را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار